تراشه‌های جدید کوالکام، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌آورند

تراشه‌های جدید کوالکام، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌آورند

کوالکام یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش نیمه‌هادی و تجهیزات مخابراتی، اخیراً دو تراشه‌ی مودم به‌ نام 212S و 9205S را معرفی کرده است. این تراشه‌ها به‌منظور پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد اینترنت اشیاء (IoT)، سازمان‌ها و همچنین صنعت ماهواره‌ای توسعه یافته‌اند. تراشه‌های جدید کوالکام با ارائه‌ی اتصال هیبریدی و مصرف بسیار کم انرژی، سیستم-روی-چیپ‌های ویژه‌ای محسوب می‌شوند که با استاندارد 3GPP Release 17 مطابقت دارند و بدین‌ترتیب برای ارتباطات ماهواره‌ای ایدئال هستند و از قابلیت موقعیت‌یابی جهانی (GPS) پشتیبانی می‌کنند.

تراشه‌ی 9205S که به‌عنوان راهکار اتصال یکپارچه میان دستگا‌ه‌های اینترنت اشیا و شبکه‌های موبایلی و ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، درحال‌حاضر روانه‌ی بازار شده است. این تراشه امکان موقعیت‌یابی دقیق ازطریق سیستم جهانی ناوبری ماهواره‌ای (GNSS) را ارائه می‌دهد و به‌همین‌دلیل در صنایع مختلفی مثل ردیابی کانتینرهای حمل‌ونقل، نظارت بر تجهیزات کشاورزی و دام و مدیریت ناوگان جهانی و حمل‌ونقل در عملیات زنجیره‌ی تأمین، کاربرد خواهد داشت.

از طرف دیگر، تراشه‌ی 212S که اواخر سال جاری عرضه می‌شود، برای کاربردهای مسافت‌های طولانی و مکان‌های ثابت طراحی شده است. طبق گفته‌ی کوالکام، این تراشه با بهینه‌سازی باتری، عمر مفید دستگاه را افزایش می‌دهد و وظایفی مثل جمع‌آوری داده‌های تله‌متری از مخازن آب و سوخت و سایر تجهیزات زیرساختی را انجام می‌دهد. سیستم-روی-چیپ مذکور همچنین برای نظارت بر شبکه‌ی عمومی، گزارش تشخیص اولیه‌ی حریق و غیره، انتخاب بسیار خوبی است.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، 212S و 9205S هردو از پلتفرم Qualcomm Aware بهره می‌برند که خدماتی مثل ردیابی دارایی و مدیریت دستگاه‌ در مناطق دوردست را ارائه می‌دهد. پلتفرم مذکور با همکاری NYN Skylo نوید یکپارچه‌سازی بهینه‌ی این تراشه‌ها را می‌دهد و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)