سامسونگ پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ شد

سامسونگ پرفروش‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ شد

در سال ۲۰۲۲، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شرایط بسیار عجیبی را پشت‌سر گذاشت و به‌نظر می‌رسد این روند در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ همچنان ادامه دارد. شرکت نظارت بر بازار Canalys گزارش خود را درباره‌ی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند برای بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ منتشر کرده است.

طبق اعلام این شرکت، میزان فروش گوشی‌های هوشمند درمقایسه‌با سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی مواجه شده است. به‌گفته‌ی Canalys، این پنجمین سه‌ماهه‌ی متوالی است که با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند مواجه می‌شویم. به‌گزارش Androidauthority، عواملی مثل تورم زیاد و رکورد در اقتصاد جهانی ازجمله دلایل مهم کاهش فروش گوشی‌های هوشمند هستند.

در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳، سامسونگ با سهم ۲۲ درصدی لقب برترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان را کسب کرد و اپل با سهم ۲۱ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت.

فاصله‌ی بسیار کم سامسونگ با اپل باعث می‌شود غول فناوری کره‌ای تهدید بسیار مهمی را ازطرف رقیب کوپرتینویی خود احساس کند. در مقام مقایسه، سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ معادل ۲۴ درصد بود؛ درحالی‌که اپل در آن بازه‌ی زمانی ۱۸ درصد از سهم بازار را دراختیار داشت.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)