سامسونگ: دارندگان گلکسی گیر سیستم‌عامل خود را به تایزن به‌روزرسانی کنند

سامسونگ: دارندگان گلکسی گیر سیستم‌عامل خود را به تایزن به‌روزرسانی کنند

سامسونگ: دارندگان گلکسی گیر سیستم‌عامل خود را به تایزن به‌روزرسانی کنند

طبق تازه‌ترین اخبار، با اجرای Wear OS روی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 4 که به‌زودی رونمایی خواهند شد، سامسونگ از صاحبان اولین ساعت اندرویدی می‌خواهد دستگاهشان را به سیستم‌عامل تایزن ارتقا دهند.

بازگشت سامسونگ به سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید با رونمایی ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 اکتیو آغاز خواهد شد و قرار است پلتفرم Wear OS به‌جای سیستم‌عامل تایزن روی ساعت‌های هوشمند جدید اجرا شود. با این کار، ساعت‌های هوشمند سامسونگ دسترسی بیشتری به برنامه‌های مختلف پیدا خواهند کرد؛ اما طبق خبری که چند روز پیش منتشر کردیم، متأسفانه غول کره‌ای نمی‌خواهد ساعت‌های فعلی‌اش را از تایزن به Wear OS تغییر دهد که این اقدام با انتقاد بسیاری از کاربران مواجه شد.

گلکسی گیر اولین ساعت هوشمند سامسونگ که سال 2013 رونمایی شد و نسخه سفارشی اندروید را اجرا می‌کرد، به تایزن به‌روزرسانی شد. در گزارشی از Sammobile، سامسونگ از دارندگان گلکسی گیر می‌خواهد ساعت خود را به تایزن ارتقا دهند تا از فروشگاه گلکسی برای دانلود برنامه‌ها استفاده کنند؛ در غیر این‌صورت اگر به استفاده از اندروید در ساعت‌های گلکسی گیر (Galaxy Gear) ادامه دهند، دیگر برنامه‌ای برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

طبق اخبار منتشر شده، سامسونگ پشتیبانی از فروشگاه گلکسی را در ساعت‌ هوشمند گلکسی گیر متوقف خواهد کرد؛ یعنی دارندگان دیگر به برنامه‌ها و سایر خدمات دسترسی نخواهند داشت. با این تفاسیر، سامسونگ گفته تنها راه استفاده از فروشگاه گلکسی، ارتقا به تایزن است.

نکته مهم این است که اگر صاحب گلکسی گیر هستید و قصد دارید آن را به تایزن به‌روزرسانی کنید، ساعت شما به حالت راه‌اندازی دوباره درمی‌آید و تمام داده‌ها پاک می‌شود؛ بنابراین، اگر برای مثال عکسی دارید، ممکن است بخواهید قبل از به‌روزرسانی به نسخه جدید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. افزون‌براین، برخی از برنامه‌ها پس از نصب تایزن دردسترس نخواهند بود یا کار نمی‌کنند که همین موضوع بزرگ‌ترین دلیل بازگشت سامسونگ به اندروید محسوب می‌شود.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)