سامسونگ از نسخه 110 اینچی تلویزیون MicroLED دیواری خود رونمایی کرد

سامسونگ از نسخه 110 اینچی تلویزیون MicroLED دیواری خود رونمایی کرد

سامسونگ از تلویزیون MicroLED دیواری 110 اینچی خود با کیفیت پخش 4K و LEDهای میکرومتری رونمایی کرده است.

سامسونگ از یک تلویزیون 110 اینچی MicroLED دیواری رونمایی کرده است که اکنون در کره جنوبی قابل پیش خرید است. این غول فناوری پیش تر هم و طی دو سال گذشته نمایشگرهای عظیمی را که از فناوری MicroLED استفاده می کنند به نمایش گذاشته است.

این کمپانی در نمایشگاه 2018 CES از یک تلویزیون 146 اینچی به نام The Wall رونمایی کرد و سال گذشته در همان رویداد مدل 75 اینچی و نمایشگر 219 اینچی این مدل را به نمایش گذاشت. هرچند این نمایشگرها ماژولار هستند و نیاز به نصب دارند اما این مدل به صورت پیش ساخته است و مانندهر تلویزیون سنتی قابل نصب است.

در حالی که فناوری تلویزیون MicroLED دیواری سامسونگ مقیاس پذیر است و می توان از آن برای ایجاد نمایشگرهایی با هر اندازه استفاده کرد، این شرکت در اعلامیه خود توضیح داد که قبلا امکان تولید انبوه صفحه نمایش MicroLED به اندازه 110 اینچ برای نصب ساده در منزل وجود نداشت. برای اینکه بتواند این محصول را به بازار عرضه کند، باید فناوری جدیدی برای اتصال به سطوح و قطعات نیمه هادی آن در نظر می گرفت. این تکنولوژی ها به سامسونگ راهی برای تولید نمایشگرهای حتی کوچکتر برای مصرف کنندگان در آینده می دهد.

مدل 110 اینچی می تواند محتوای تصویری را با کیفیت 4K HDR نمایش دهد و از چراغ های LED به اندازه میکرومتر استفاده می کند که می توانند یک دهه دوام داشته باشد.

این تلویزیون دیواری یک ویژگی Multi View دارد که حداکثر چهار منبع محتوا را به طور هم زمان در صفحه های منشعب با اندازه 55 اینچ نمایش دهد. این مدل همچنین دارای قابلیت صدای فراگیر 5.1 و ویژگی است که اشیا در حال حرکت روی صفحه را ردیابی می کند؛ مانند هواپیماهای در حال پرواز. بنابراین می تواند صداها را برای دنبال کردن این آیتم ها پخش کند. اگرچه این مدل در حال حاضر فقط در کره قابل پیش خرید است، اما این مدل سه ماهه اول سال 2021 به صورت جهانی در دسترس خواهد بود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)