سامسونگ احتمالاً اولین نمایشگر تاشو-رول‌شونده جهان را در CES 2023 معرفی خواهد کرد

سامسونگ احتمالاً اولین نمایشگر تاشو-رول‌شونده جهان را در CES 2023 معرفی خواهد کرد

سامسونگ یکی از پیشگامان تولید پنل‌های OLED درجهان است و در بیشتر موارد، اولین شرکتی است که فناوری‌های جدید نمایشگر را برای گوشی‌های هوشمند توسعه می‌دهد. غول فناوری کره‌ی جنوبی درحال‌حاضر سهم درخورتوجهی از بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را دراختیار دارد و اکنون به‌نظر می‌رسد هدف بعدی آن، گوشی‌ها و تبلت‌های مجهز به نمایشگرهای رول‌شونده و کشویی است. طبق گزارش‌ها، این برند آماده است به‌زودی از اولین پنل‌های تاشو-رول‌شونده‌ی جهان رونمایی کند.

طبق گزارش SamMobile، سامسونگ دیسپلی اولین محصول مجهز به پنل OLED تاشو-‌رول‌شونده‌ی جهان را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ که اواخر هفته‌ی جاری آغاز خواهد شد، به‌نمایش خواهد گذاشت. طبق گزارش‌های قبلی، شرکت کره‌ای نمایشگر جدید خود را یک «پنل هیبریدی» توصیف می‌کند. هنگامی‌که این صفحه باز می‌شود، بخش دیگری از آن به‌صورت کشویی بیرون می‌آید و هنگامی‌که به‌طور کامل تا شود، ابعاد آن ۸ اینچ خواهد بود که درحالت باز، به ۱۰ اینچ افزایش خواهد یافت. درنهایت هنگامی‌که این پنل OLED هیبریدی به‌طور کامل باز شود و بخش کشویی آن نیز به‌طور کامل بیرون بیاید ابعادی معادل ۱۲٫۴ اینچ خواهد داشت.

شنیده‌ها حاکی از آن است سامسونگ درحال آزمایش پنل جدید تاشو-رول‌شونده‌ی خود برای دستگاه‌هایی است که کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود آن را به گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ تبدیل کند و البته چنین محصولی واقعاً می‌تواند گران‌قیمت باشد. هنوز مشخص نیست این شرکت تولید انبوه پنل OLED جدید خود را از چه زمانی آغاز خواهد کرد زیرا شرکت‌های سازنده‌ی محصولات مجهز به این نوع نمایشگرها نیز باید فناوری‌های پیشرفته‌ای را روی دستگاه‌های خود پیاده‌سازی کنند. به‌عنوان مثال چنین محصولاتی برای نگه‌داشتن نمایشگر به لولاها و صفحات فلزی بسیار پیشرفته‌ای نیاز خواهند داشت.

سامسونگ در تلاش است بازار پنل‌های OLED را با توسعه‌ی فرم‌فکتورهای پیشرفته، گسترش دهد. صفحه‌نمایش‌های OLED درحال‌حاضر در بسیاری از ساعت‌های هوشمند، دست‌بندهای تناسب اندام، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. فناوری OLED همچنین به‌آهستگی در فضای لپ‌تاپ‌ها و نمایشگرهای رایانه‌های شخصی نیز درحال گسترش است. می‌توان از پنل‌های OLED هیبریدی جدید سامسونگ در وسایل نقلیه نیز استفاده کرد، زیرا هنگامی‌که این نمایشگرها باز شوند، فضای بیشتری دردسترس کاربر قرار خواهند داد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)