سامسونگ اقداماتی برای پایان دادن به بحران کمبود تراشه انجام می دهد

سامسونگ اقداماتی برای پایان دادن به بحران کمبود تراشه انجام می دهد
سامسونگ معتقد است که کمبود تراشه تا نیمه دوم 2022 (اواسط 1401) و به ویژه برای تراشه ها و چیپ های RF ادامه خواهد داشت و قصد دارد اقداماتی برای از بین بردن تاثیرات ناشی از این بحران انجام دهد.

سامسونگ اقداماتی برای پایان دادن به بحران کمبود تراشه انجام می دهد

کمبود جهانی تراشه تقریبا تمام شرکت های فناوری از جمله شرکت های فعال در صنعت گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار دادهاست. حالا به گزارش androidauthority، سامسونگ یکی از قربانی های این بحران، جدول زمانی برای بهتر شدن این شرایط ارائه کرده است.

تیمون رُه، سخنگوی خبری سامسونگ، موضوع کمبود تراشه را روز 10 نوامبر (19 آبان) در نشستی با بیش از 30 نماینده از شرکت های شریک و تامین کننده درمیان گذاشت.

سامسونگ در این نشست خاطرنشان کرد که بحران تراشه تا نیمه دوم 2022 (اواسط 1401) و به خصوص برای تراشه ها و چیپ ها RF ادامه خواهد داشت. 

چیپست به مجموعه ای از تراشه ها گفته می شود که برای کار با هم طراحی شده اند و معمولا به عنوان محصولی واحد به بازار عرضه می شوند و چیپ های RF نیز تراشه هایی هستند که از سیگنال های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده ها بدون تماس استفاده می کنند. 

به نظر می رسد که این سازنده کره ای قصد دارد اقدامات متعددی برای کاهش تاثیرات این کمبود انجام دهد و در همین راستا برای تضمین ظرفیت تولید تراشه با کارخانه های تولید این قطعات قراردادهایی سالانه امضا خواهد کرد. 

علاوه بر این، سامسونگ ادعا کرده است که در حال حاضر به جای دو هفته برای مصرف چهار هفته خود تراشه ذخیره دارد.
کمبود تراشه در سال 2021 تاثیرات ناخوشایندی مانند تاخیر در رونمایی گلکسی FE 21 یا عرضه محدود گلکسی A52 5G و گلکسی A72 برای سامسونگ داشت. تلاش های امیدوارکننده سامسونگ هرچه باشند، بهتر است تا سال آینده به ثمر برسند، چرا که در غیر این صورت ممکن است تمامی اتفاقات سال آینده 2021 (1400) دوباره تکرار شوند. 
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)