سامسونگ در حال کار روی یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است

سامسونگ در حال کار روی یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است

در حال حاضر پرچم دارهای این شرکت از دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسل بهره می برند اما به نظر می رسد غول کره ای در آینده ای نزدیک (البته نامشخص) از سنسور 600 مگاپیکسلی خود هم رونمایی خواهد کرد.

این طور که به نظر می رسد، سامسونگ درحال کار روی یک سنسور 600 مگاپیکسلی است و احتمالا در آینده ای نزدیک از آن رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ در زمینه دوربین گوشی، یکی از بهترین شرکت هاست و گوشی های این شرکت معمولا در جمع قدرتمندترین بازار بخش عکاسی و فیلم برداری حضور دارند. در حال حاضر پرچم دارهای این شرکت از دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسل بهره می برند اما به نظر می رسد غول کره ای در آینده ای نزدیک (البته نامشخص) از سنسور 600 مگاپیکسلی خود هم رونمایی خواهد کرد.

طبق اطلاعاتی که توسط افشاگر دنیای فناوری، «Ice Universe» منتشر شده،سامسونگ برای نسل آینده گوشی های خود به دنبال رونمایی از یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی است. به نطر می رسد چنین سنسوری ابتدا در دنیای خودروها مورد استفاده قرار می گیرد و سپس شاهد حضور آن در موبایل ها خواهیم بود.


در حال حاضر چندین گوشی هوشمند مانند پرچمدارهای سامسونگ قادر به ضبط ویدیو های 8K هستند، اما سنسورهای آینده کیفیت آن ها را افزایش می دهند.

دلیل توسعه سنسور با این میزان مگاپیکسل، امکان زوم روی سوژه ها در عکاسی و فیلمبرداری بدون تاثیر منفی روی کیفیت خروجی است، باوجود چنین ایده ای، افزودن یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی به یک گوشی هوشمند چالش های مخصوص به خودرا دارد.


اگر سامسونگ چنین هدفی را دنبال کند، احتمالا دستگاه های مجهز به این سنسور برآمدگی دوربین بسیار بزرگی خواهند داشت. البته شاید این کمپانی کره ای برای جلوگیری از این موضوع، به دنبال راهی برای کاهش ابعد این سنسور باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده، این سنسور 12 درصد پنل پشتی را اشغال می کند،و برآمدگی برابر با 22 میلی متر دارد. از نظر طراحی با یک گوشی جذاب روبه رو نیستیم، بنابراین تا ورود چنین سنسوری به دنیای موبایل ها احتمالا راه طولانی در پیش داریم.


انتظار می رود پیش از رونمایی از سنسور 600 مگاپیکسلی، سامسونگ از یک دوربین 250 مگاپیکسلی رونمایی کند. در ماه های گذشته گزارش های زیادی درباره این سنسور منتشر شده است.


ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)