تراشه‌ اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ، عملکرد گرافیکی چشم‌گیری خواهد داشت

تراشه‌ اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ، عملکرد گرافیکی چشم‌گیری خواهد داشت

براساس گزارش‌های متعدد، سامسونگ درحال کار روی تراشه‌ی پرچم‌دار جدیدی است که احتمالاً با نام اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه خواهد شد. اکنون طبق گفته‌ی یکی از افشاگران خبرهای فناوری، سیستم-روی-چیپ (SoC) رده‌بالای بعدی سامسونگ از واحد گرافیکی WGP مبتنی‌بر معماری RDNA2 استفاده خواهد کرد که قدرت آن چهاربرابر واحد پردازش گرافیکی Xclipse 920 اگزینوس ۲۲۰۰ است.

WGP بخشی از معماری RDNA محسوب می‌شود که AMD آن را توسعه داده است. WGP از دو واحد محاسباتی جدید مبتنی‌بر RDNA2 استفاده می‌کند و این یعنی تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ درمجموع ۱۲ واحد گرافیکی خواهد داشت. مطمئناً ویژگی‌های دیگری مثل فرکانس پردازنده و فرآیند ساخت آن نیز در عملکرد کلی، تأثیر دارند اما بعید به‌نظر می‌رسد این قابلیت‌ها در اگزینوس ۲۴۰۰ تغییر چشم‌گیری داشته باشند.

سامسونگ با همکاری AMD و توسعه‌دهندگان بازی سعی دارد فناوری‌هایی مثل رهگیری پرتو (Ray Tracing) را در جدیدترین تراشه‌های خود پیاده‌سازی کند. قرار بود Diablo: Immortal یکی از اولین‌بازی‌های سازگار با این فناوری برای سیستم‌عامل اندروید باشد اما تا این لحظه هیچ‌کدام از گوشی‌های هوشمند مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰، توان اجرای تنظیمات گرافیکی مورداشاره را ندارند.

به گزارش GSMArena، اگزینوس ۲۴۰۰ از پردازنده‌ی مرکزی ۱۰ هسته‌ای استفاده خواهد کرد که شامل یک هسته‌ی اصلی Cortex X4، دو هسته‌ی Cortex A720 با فرکانس بالا، سه‌ هسته‌ی Cortex A720 با فرکانس پایین‌ و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortrx A520 خواهد بود..

این احتمال وجود دارد که سامسونگ اوایل سال آینده‌ی میلادی سری گلکسی S24 را با تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ نیز عرضه کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)