سامسونگ از استاندارد جدید انتقال فایل به صورت بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد

سامسونگ از استاندارد جدید انتقال فایل به صورت بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد
سامسونگ در نظر دارد با پیوستن به شرکت‌هایی مانند اوپو، شیائومی و ویوو از استاندارد جدید انتقال فایل به‌صورت بی‌سیم تبعیت کند.

پشتیبانی سامسونگ از استاندارد جدید انتقال فایل به صورت بی‌سیم

چند سال پیش شیائومی، اوپو و ویوو گروهی به نام اتحاد انتقال متقابل (MTA) تشکیل دادند که هدف آن، استانداردسازی روشی برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های سه شرکت بود. در واقع این شرکت‌ها روی روشی کار می‌کردند که کاربران بتوانند به‌صورت بی‌سیم، اطلاعات خود را با سرعت 20 مگابایت بر ثانیه به دستگاه دیگری منتقل کنند. این ویژگی پس از چند ماه آزمایش در اختیار عموم قرار گرفت.

پس از مدتی شرکت‌های بیشتری به جمع اوپو، ویوو و شیائومی پیوستند که شامل وان‌پلاس، میزو، ZTE، ایسوس، های‌سنس و بلک شارک (از زیرمجموعه‌های شیائومی) می‌شود. به گزارش GSMArena، سامسونگ نیز به جمع شرکت‌های حاضر در MTA پیوسته است تا استاندارد انتقال فایل به‌صورت بی‌سیم را روی محصولات خود پیاده‌سازی کند.

پیوستن سامسونگ به MTA اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند، تبلت و گجت‌های قابل حمل در دنیا محسوب می‌شود. علاوه بر آن، سامسونگ در زمینه‌ی انتقال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم فعالیت‌های گسترده‌ای طی سال‌های گذشته داشته است که از آن می‌توان به ویژگی Quick Share اشاره کرد.

البته پیوستن سامسونگ به MTA به معنی خاتمه یافتن فعالیت شرکت کره‌ای روی توسعه‌ی Quick Share نخواهد بود؛ بلکه به دستگاه‌های سامسونگ مانند محصولات سری گلکسی اجازه می‌دهد از استاندارد انتقال فایل بی‌سیم که توسط اعضای MTA توسعه یافته است، برای انتقال داده بین دستگاه‌های سازگار با این استاندارد استفاده کنند.

سامسونگ هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی ویژگی‌های جدید مرتبط با استاندارد انتقال فایل به‌صورت بی‌سیم به محصولات این شرکت اضافه خواهد شد. در این بین، گوگل نیز تلاش می‌کندکه ویژگی‌های مشابهی به سیستم‌عامل‌های خود بیفزاید و شرکت‌های سازنده را به آن‌ها ترغیب کند؛ اما به نظر می‌رسد مسیر سختی در پیش دارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)