سیگیت به عنوان نخستین شرکت به رکورد عرضه 3 زتابایت هارد درایو دست یافت

سیگیت به عنوان نخستین شرکت به رکورد عرضه 3 زتابایت هارد درایو دست یافت
سیگیت به رکورد عرضه‌ی ۳ زتابایت هارد درایو دست یافت. این حجم از حافظه می‌تواند ۳۰ میلیارد فیلم 4K یا ۶۰ میلیارد بازی ویدئویی را در دل خود جای دهد

سیگیت به رکورد عرضه‌ی ۳ زتابایت هارد درایو دست یافت

اگر هنوز باورتان نشده که تقاضا برای حافظه های ذخیره سازی سر به فلک کشیده و به دنبال مدرک می گردید، بهتر است به آمار جدید سیگیت (Seagate) نگاهی بیاندازید. PC Mag می نویسد سیگیت به عنوان نخستین شرکت دنیا، رکورد عرضه ی 3 زتابایت حافظه ی ذخیره سازی  HDD دست یافت.

سیگیت در زمانی نه چندان طولانی موفق شده است کل ظرفیت هارد درایو هایی را که به بازار عرضه کرده از یک زتابایت به 2 زتابایت برساند. 36 سال طول کشید تا سیگیت به رکورد عرضه ی یک زتابایت HDD برسد؛ این رکورد در مارس 2015 (اسفند 1393 و فروردین 1394) ثبت شد. چهار سال بعد، رکورد به 2 زتابایت افزایش یافت. ماه گذشته ی میلادی، یعنی صرفا دو سال بعد، سیگیت به رکورد عرضه 3 زتابایت هارد درایو رسید.

احتمالا سوال برایتان پیش می آید که زتابایت چقدر بزرگ است؟ آن طور که سیگیت توضیح می دهد، هر زتابایت برابر با 1000 اگزابایت و هر اگزابایت برابر با 1000 پتابایت است و هر پتابایت به 1000 ترابایت ترجمه می شود. یک زتابایت، فضای کافی برای ذخیره ی 30 میلیارد فیلم 4K یا 60 میلیارد بازی ویدئویی یا 7/5 تریلیون فایل موسیقی MP3 را ارائه می دهد. اگر 3 زتابایت حافظه ذخیره سازی در خانه می خواهید، باید 300 میلیون هارد درایو 10 ترابایتی را به هم وصل کنید.

به نظر می رسد هرچه زمان می گذرد نیاز ما به حافظه ی ذخیره سازی بیشتر می شود. تحلیلگران تخمین زده اند جمع کل داده ی تولید شده ی سالانه در دنیا تا سال 2025 به 175 زتابایت برسد. خودروهای خودران به تنهایی 32ترابایت داده در روز تولید خواهند کرد که البته برای شرکتی نظیر سیگیت که در حوزه حافظه های ذخیره سازی فعالیت می کند عدد بزرگی به حساب نمی آید.
سیگیت می گوید که انتظار دارد تا سال 2026 بتواند هارد درایوهای 50 ترابایتی را در بازار عرضه کند. به علاوه فناوری HAMR خواهد توانست امکان تولید هارد درایو های 80 ترابایتی رافراهم کند. برای بلندمدت، مایکروسافت مشغول کار روی محیط ذخیره سازی کاملا جدیدی است که از شیشه کوارتز ساخته شده و مزایای متعددی به همراه می آورد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)