سونی با رشد فصلی چشمگیر، رهبر بازار کنسول‌های بازی است

سونی با رشد فصلی چشمگیر، رهبر بازار کنسول‌های بازی است

براساس گزارش TechInsights، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳، بازار جهانی کنسول‌های بازی افزایش فروش قابل توجهی را تجربه کرد که قوی‌ترین عملکرد سه‌ماهه از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

با افزایش سالانه‌ی ۱۱ درصدی، مجموع فروش کنسول‌ها به ۹٫۱ میلیون واحد رسید. این افزایش فروش در نیمه‌ی اول سال رخ داده و فروش در سه‌ماهه‌ی اول و دوم به ترتیب ۳۲ و ۱۹ درصد رشد داشته است.

سونی با کنسول پلی استیشن ۵ حضور قدرتمندی داشته و جایگاه نخست بازار جهانی کنسول بازی را از آن خود کرده است. این شرکت اکنون ۵۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که رشد سال به سال ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این آمار، بیش‌ترین میزان فروش سه ماهه‌ی سونی تا به امروز و دومین سه ماهه‌ی برتر پلی استیشن ۵ از زمان عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۰ است. سونی با تکیه بر این حرکت، در مسیر رسیدن به هدف بلندپروازانه‌ی خود یعنی فروش ۲۵ میلیون واحد برای سال مالی قرار دارد. ژاپنی‌ها برای افزایش هرچه بیشتر حضور خود در بازار، قصد دارد در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۳ از پلی استیشن ۵ اسلیم با فضای ذخیره‌سازی بالاتر، رونمایی کند.

در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳، نتایج مالی سونی افزایش ۸ درصدی فروش به ۱۸٫۵ میلیارد دلار را نشان داد و فروش بازی و خدمات شبکه با افزایش ۳۲ درصدی به ۶٫۳۱ میلیارد دلار رسید که ناشی از فروش قدرتمند کنسول بازی سونی با ۴٫۹ میلیون واحد بود. بازی مرد عنکبوتی ۲ بیش از ۵ میلیون واحد فروخت و باعث افزایش ۲۶ درصدی فروش بخش نرم‌افزار شد.

در همین حال، کنسول نینتندو باوجود کاهش ۱۵ درصدی عرضه‌ی سالانه، با ۲۷ درصد از سهم بازار، حضور قابل توجهی دارد که تا حد زیادی از موفقیت ادامه‌دار بازی‌هایی همچون Super Mario Bros نشئت می‌گیرد.

با این حال، عدم عرضه‌ی نسخه‌های جدید در سه‌ماهه‌ی پایانی امسال، باعث شد تا نینتندو به جایگاه دوم سقوط کند. با نگاهی به آینده، نینتندو قرار است نسخه‌ی ارتقایافته کنسول نینتندو سوییچ را در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی کند و هدف آن رسیدن به فروش ۱۵ میلیون واحدی است.

ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس مایکروسافت نیز با چالش‌هایی مواجه شد و شاهد کاهش ۶ درصدی فروش و در مجموع حدود ۱٫۸ میلیون واحد بود. با این وجود، ایکس باکس سری ایکس همچنان محبوب است و ۷۲ درصد از سهم محصولات در دسته‌ی کنسول ایکس باکس را در اختیار دارد که با معرفی نسخه‌ی یک ترابایتی ایکس باکس سری اس تکمیل می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)