سونی می خواهد محبوب ترین بازی های پلی استیشن را برای موبایل منتشر کند

سونی می خواهد محبوب ترین بازی های پلی استیشن را برای موبایل  منتشر کند

سونی قصد دارد در مدت پنج سال، سه بازی محبوب پلی استیشن را برای موبایل عرضه کند

سونی به انتشار بازی هایش برای گوشی های هوشمند چندان علاقه مند نیست. این شرکت که قبلا بازی Uncharted: Fortune Hinter را برای گوشی های اندرویدی و iOS منتشر کرده بود، حال به نظر می رسد در آینده روی این موضوع تجدید نظر می کند.

از قرار معلوم سونی به دنبال مدیری برای استودیوهای پلی استیشن است که بتواند بازی های محبوب این شرکت را روی پلتفرم موبایلی منتشر کند. به گفته وب سایت انگجت، سونی به زمان عرضه بازی های سونی برای پلتفرم های موبایل و حتی نامشان اشاره ای نکرده است؛ با این حال، مشخص شده که سونی قرار است در مدت پنج سال سه بازی محبوبش را راهی پلتفرم های موبایل کند.

در سال های گذشته، سونی تلاش کرده است برند پلی استیشن را با موبایل ترکیب کند که البته هیچ وقت موفق نبود. به جز تعداد کمی بازی که برای موبایل منتشر شد، سونی محصولی به نام اکسپریا پلی را هم راهی بازار کرده بود که به عنوان گوشی پلی استیشن شناخته می شد. از این گوشی می توان به عنوان یکی از اولین گوشی های مخصوص بازی یاد کرد که از زمان خود بسیار جلوتر بود؛ اما این گوشی از نظر تجاری اصلا موفق نشد.

گفتنی است سونی با انتشار بازی های پلی استیشن روی کامپیوترهای شخصی با بازخورد خوبی مواجه شد که یکی از این بازی ها Horizon Zero Dawn بود. درک این موضوع سخت نیست که سونی تلاش می کند بازی هایش را برای موبایل هم منتشر کند. این غول فناوری ژاپنی قصد دارد بازی های پلی استیشن را به گروه دیگری از بازیکنان هم نشان دهد تا جامعه مخاطب های بازی های پلی استیشن بزرگ تر شود. البته درآمد ناشی از فروش بازی های موبایل و خرید های درون برنامه ای را نباید نادیده گرفت.
بازی هایی مانند فورتنایت و پابجی و حتی Roblox از جمله بازی های موفق موبایل به حساب می آیند که در بین گیمرهای موبایلی هم بسیار محبوب هستند. مسئله اصلی سونی اجرا کردن استراتژی مناسب برای ساخت بازی های موبایل است.

باید بازی های پلی استیشن را به خوبی با پلتفرم موبایل سازگار کرد، بدون اینکه در مقایسه با نسخه کنسولی ضعیف تر شوند. بازیکنان اگر حس کنند نسخه موبایلی فقط نسخه ای کم حجم تر شده از نسخه کنسولی است، احتمالا از این بازی ها استقبال نخواهد کرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)