نگرانی غول های فناوری درباره خرید Arm توسط انویدیا

نگرانی غول های فناوری درباره خرید Arm توسط انویدیا

شرکت مایکروسافت، گوگل و کوالکام بابت خرید شرکت Arm توسط انویدیا ابراز نگرانی کردند

نگرانی غول های فناوری به دلیل احتمال عدم استفاده مطلوب از خدمات این شرکت است.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری بلومبرگ، نگرانی غول های فناوری به علت خرید شرکت آرم توسط انویدیا، احتمال تغییر رویه اعطای مجوز های لازم برای تولید قطعه ها برای هر کمپانی و نحوه سرویس دهی به آنان است. البته انویدیا متعهد است که از قدرت خود بر این شرکت برای تغییر نحوه تعامل با سایر کمپانی ها استفاده نخواهد کرد.

جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا به وبسایت فاینانشیال تایمز اعلام کرده است که: "انویدیا نوع اعطای مجوزهای Arm را حفظ خواهد کرد." وی افزود "ما قصد نداریم عرضه محصولات آرم را برای مشتریان دائمی این شرکت دچار اختلال کنیم." 

البته که این صحبت ها برای رقیبان این کمپانی کارساز نبوده و انتظار نمی رود که شرکتی مثل انویدیا بخواهد با پرداخت 40 میلیارد دلار برای خرید یک کمپانی، هیچ سودی از آن نبرد و آن را خنثی نگه دارد. بنابراین وجود محدودیت های صدور مجوز به شرکت هایی آسیب می رساند که از داشتن این ساختار و مجوز های آن در محصولات خود بهره مند می شدند. گفته می شود که گوگل و مایکروسافت روی تراشه های مبتنی بر آرم خود کار می کنند و پردازنده های کوالکام نیز براساس همین معماری ساخته می شوند.
به ادعای انویدیا، تصاحب شرکت آرم فقط برای کمک به پیشرفت این کمپانی در زمینه هوش مصنوعی بوده و این همان بخشی است که انویدیا تمرکز و هزینه های سنگینی بر روی آن خرج کرده است. هوش مصنوعی در محصولات انویدیا از یادگیری ماشین کارت های گرافیک این شرکت گرفته تا مدیریت عملکرد خودروهای خودران بکار گرفته می شود. تکنولوژی های مورد استفاده در آرم می تواند به انویدیا کمک کند تا هوش مصنوعی را در مکان های بیشتری مورد استفاده قرار دهد. البته این شرکت باید درباره کارها و خدمات گذشته این آرم تصمیم گیری کند. زیرا ساختار این نوع پردازنده ها در اکثر تلفن های همراه، کامپیوتر های خانگی و لپتاپ ها استفاده می شود.

حال باید دید که این غول فناوری چطور می خواهد از پس سفارش های مشتریان بزرگ خود برآید. 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)