مک بوک پرو ۱۴ اینچ M3 شباهتی غیرمنتظره به مدل ۱۳ اینچ دارد

مک بوک پرو ۱۴ اینچ M3 شباهتی غیرمنتظره به مدل ۱۳ اینچ دارد

مدل پایه‌ی لپ تاپ مک بوک پرو با پردازنده M3 اپل و ظاهری تازه، درواقع جایگزینی برای مدل ۱۳ اینچی سال گذشته‌ است. کالبدشکافی iFixit جزئیات جالبی را درباره‌ی قطعات داخلی و تفاوت آن با نسخه‌ی پرچم‌دار M3 Pro مک بوک پرو 14 اینچ نشان می‌دهد. همچنین، این نشریه چگونگی دستیابی اپل به رنگ جدید مشکی فضایی را شرح داده است.

آخرین کالبدشکافی iFixit دو نسخه‌ی M3 و M3 Pro مک‌بوک پرو را آزمایش می‌کند. مدل M3 Pro مک‌بوک پرو از داخل شبیه به مک بوک پرو M2 Pro است و از دو فن استفاده می‌کند. با‌این‌حال، مدل‌های M3 و M3 Pro هنگام جداکردن قطعات، بسیار متفاوت از هم هستند.

مک‌بوک پرو M3 Pro دو فن داخلی برای خنک‌ماندن در طول انجام کارهای سبک یا سنگین دارد؛ درحالی‌که مک‌بوک پرو M3 مانند مک بوک پرو ۱۳ اینچی یک فن را در خود جای داده است.

علاوه‌بر‌این، از‌آن‌جاکه M3 نسبتاً ضعیف‌تر از M3 Pro است، کانفیگ پایه‌ی مک‌بوک پرو هیت‌سینک کوتاه‌تری دارد؛ ولی با‌توجه‌به وجود تنها یک فن در مدل M3، اپل برد داخلی را در سراسر لپ تاپ گسترش داده تا ارگونومی کلی بدون تغییر باقی بماند.

افزون‌براین، کالبدشکافی نشان می‌دهد که مدل M3 مک‌بوک پرو ۲۰۲۳ یک درگاه تاندربولت کمتر از دو مدل دیگر دارد. با اینکه اکثر قطعات داخلی را می‌توان به‌راحتی تعویض کرد، جداسازی درگاه HDMI و اسلات کارت حافظه SD غیرممکن است.

یکی از تغییرات مهمی که اپل پیاد‌سازی کرده، استفاده از دو ماژول حافظه ذخیره سازی در تمامی کانفیگ‌ها است. اپل پس از ارائه‌ی تنها یک ماژول ذخیره‌سازی فلش در مک‌ بوک ایر M2 با ۲۵۶ گیگابایت فضا‌ی ذخیره‌سازی، با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد.

بااین‌حال، ازآن‌جا‌که ظرفیت مدل پایه‌ی مک‌بوک پرو M3 از ۵۱۲ گیگابایت شروع می‌شود، این شرکت از دو ماژول فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت استفاده کرده است. این کار سرعت خواندن و نوشتن را افزایش می‌دهد.

iFixit توضیح می‌دهد که کاربران نمی‌توانند صفحه‌نمایش مک‌بوک پرو را تعویض کنند؛ چراکه نیازمند ابزارهای کالیبره‌ای خاصی است که تنها اپل در‌اختیار دارد.

علاوه‌براین، در این کالبدشکافی می‌توانیم تاچ آیدی و حسگر یمتصل به مادربرد را مشاهده کنیم. با در‌نظر‌گرفتن همه‌ی آنچه گفته شد، iFixit امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را به مک‌بوک پرو M3 می‌دهد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)