سلطه اپل واچ بر بازار ساعت‌ های هوشمند همچنان ادامه دارد

سلطه اپل واچ بر بازار ساعت‌ های هوشمند همچنان ادامه دارد
جدیدترین گزارش منتشرشده نشان می‌ دهد سلطه اپل واچ بر بازار ساعت‌ های هوشمند با وجود محبوبیت ساعت‌ های زیر ۱۰۰ دلار همچنان ادامه دارد.

سلطه اپل واچ بر بازار ساعت‌های هوشمند همچنان ادامه دارد

اپل واچ هنوز هم در بازار ساعت‌ های هوشمند جهانی سلطنت می‌ کند و با اختلاف زیادی نسبت به رقبای خود برتری دارد. اپل چند سالی است که از موقعیت خود در صدر بازار ساعت‌ های هوشمند لذت می‌ برد و در سال ۲۰۲۱ نیز این پیشتازی را حفظ کرد. به‌ نقل از appleinsider و براساس تجزیه و تحلیل شرکت Counterpoint Research، اپل همچنان نیز نقش‌ آفرین اصلی بازار است و بیشترین فروش را در میان فروشندگان ساعت هوشمند دارد.

طبق گزارش، اپل در سال ۲۰۲۱ جایگاه اصلی خود را در فهرست ۹ برند برتر ساعت هوشمند از نظر Counterpoint براساس سهم فروش حفظ کرد. اپل با سهم ۳۰٫۱ درصدی بسیار جلوتر از رقبای خود است و نزدیک‌ ترین رقیب آن سامسونگ با ۱۰٫۲ درصد است که پس از آن هواوی با ۷٫۷ درصد قرار دارد.

اپل در سال ۲۰۲۰، سهم ۳۲٫۹ درصدی در بازار داشت که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهشی جزئی را تجربه کرده است. با اینکه بازار جهانی ساعت‌ های هوشمند بین سال‌ های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ رشد ۲۴ درصدی داشته، رقابت تشدید‌شده به کاهش سه درصدی سهم اپل منجر شد.

با وجود افت مختصر سهم بازار، متوسط ​​قیمت فروش اپل برای اپل واچ بدون عرضه‌ ی اپل واچ SE در سال ۲۰۲۱، سه درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرد. به‌ دلیل این افزایش، کانترپوینت اعلام کرد که اپل نیمی از کل درآمد بازار را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است.

یکی از دلایل رشد بازار ساعت‌ های هوشمند در سال ۲۰۲۱، گسترش بازار هند است. با اینکه هند در سال ۲۰۲۰ فقط سه درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود، اکنون در مجموع نزدیک به ده درصد سهم بازار را دراختیار دارد. از طرفی دیگر، تقاضای زیاد برای ساعت‌ های هوشمند زیر ۱۰۰ دلار نیز به‌ عنوان یک عامل رشد ذکر شده است.

سوجونگ لیم، معاون عملیاتی گفت: «رشد خوب بازار جهانی ساعت‌ های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به خودی خود معنادار است و ما را به رشد آینده امیدوار می‌کند. این پوشیدنی‌ ها با توانایی نظارت بر پارامترهای سلامتی مانند فشار خون، ECG و محاسبه سطح اکسیژن خون (SPO2) محبوب‌ تر شده‌ اند.»

لیم همچنین پیشنهاد می‌ کند که اگر ساعت‌ های هوشمند بیشتری از اتصال سلولی (cellular connectivity) پشتیبانی کنند، جذابیت آن‌ ها به‌ عنوان دستگاه‌ های پوشیدنی مستقل افزایش پیدا می‌ کند. اپل واچ درحال‌ حاضر با یک مدل سلولار دردسترس است، بنابراین به‌ نظر می‌ رسد این تفسیر عمدتاً متوجه رقبای بازار اپل باشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)