تفاوت بزرگ هدست سامسونگ با اپل ویژن پرو مشخص شد

تفاوت بزرگ هدست سامسونگ با اپل ویژن پرو مشخص شد

سامسونگ با هدست واقعیت مجازی جدید خود موسوم‌ به Galaxy VR، قصد رقابت با اپل ویژن پرو را دارد و در حال ساختن کنترلر مخصوصی برای آن است.

در مراسم آنپکد امسال از گوشی سامسونگ سری گلکسی S24 همراه با انبوهی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، برخی تغییرات ظاهری مانند فریم تیتانیومی و صفحه‌ی تخت در گلکسی S24 اولترا و بهبودهای سخت‌افزاری دیگر رونمایی شد. در بخش پایانی مراسم نیز به‌طور خلاصه از وجود گجت جدید گلکسی رینگ صحبت شد.

برخی افشاگران گفته بودند هدست واقعیت مجازی سامسونگ در مراسم آنپکد رونمایی می‌شود اما در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد. شایعات جدیدی مطرح شده‌اند که می‌گویند هدست واقعیت مجازی سامسونگ همچون هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست ۲ و کوئست پرو کنترلر دارد.

بر اساس اطلاعاتی که افشاگری نام‌آشنا در ایکس به اشتراک گذاشته، سامسونگ هدست واقعیت مجازی SM-I130 و کنترلر واقعیت مجازی SM-I610 را توسعه می‌دهد و به‌زودی آن‌ها را رونمایی خواهد کرد.

فعالیت سامسونگ در زمینه‌ی واقعیت مجازی از سال ۲۰۱۵ با پروژه‌ی هدست Gear VR شروع شد که بعد از عرضه‌ی چند نسخه، تولید آن در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور و مهر ۱۴۰۱) خبرهایی در مورد تلاش کره‌ای‌ها برای تولید هدست دیگری به اسم SM-I110 به گوش می‌رسید که به ساخت محصول نهایی منجر نشد.

گفته می‌شود که طراحی هدست SM-I130 در ادامه‌ی توسعه‌ی SM-I110 انجام می‌شود. از طرفی حدود دو هفته‌ی دیگر هدست واقعیت مجازی اپل عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد سامسونگ رونمایی از هدست خودش را به تعویق نخواهد انداخت.

اطلاعات خاصی درباره‌ی مشخصات و قیمت هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ در دسترس نیست، اما شاید سامسونگ همزمان با رونمایی از گلکسی زد فلیپ ۶ در نیمه‌ی اول ۲۰۲۴، از این محصول نیز رونمایی کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)