ویژگی HDR10+Adaptive کیفیت ویدیو را نسبت به نورمحیط تنظیم می کند

ویژگی HDR10+Adaptive کیفیت ویدیو را نسبت به نورمحیط تنظیم می کند

ویژگی HDR10+Adaptive

ویژگی جدید HDR10+Adaptive که به تازگی توسط کمپانی سامسونگ معرفی شده، با توجه به میزان نور محیط، کیفیت ویدیوها را بهبود بخشیده و تجربه سینمایی خارق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

سامسونگ از طریق شراکت با استودیوها، برندهای تلویزیونی و سرویس های پخش مختلف در تلاش است تا کاربرد فرمت HDR10+ را گسترش دهد. این کمپانی به تازگی از فرمت HDR10+Adaptive رونمایی کرده که در واقع نسخه بهبود یافته فرمت منبع باز HDR10+ پلاس است. فرمت جدید کیفیت ویدیو را با فاکتورگیری در نورپردازی محیط، بهینه سازی می کند.

ویژگی HDR10+Adaptive با تطبیق نسبت به نورپردازی محیط و میزان نور موجود در اتاق، تجربه مشاهده HDR10+ را بهبود می بخشد. به بیان بهتر، این ویژگی صرف نظر از شرایط محیط، بهترین کیفیت را ارائه می دهد. ویژگی جدید با استفاده از سنسور نور محیط که در تلویزیون تعبیه شده، نور محیط را مورد سنجش قرار داده و تنظیمات لازم را انجام می دهد. به طوری که هیچ گونه جزییات یا کنتراستی از دست نمی رود. دالبی نیز دارای ویژگی مشابهی بوده که به آن Dolby Vision IQ گفته می شود.

طبق گفته های سامسونگ، ویژگی  HDR10+Adaptive از حالت فیلمبرداران (Filmmakers Mode) پشتیبانی کرده و یک تجربه سینمایی واقعی را فراهم می آورد. این ویژگی در خط تولید تلویزیون های  QLED جدید عرضه می شود که در چند روز آینده رونمایی خواهند شد.تمام محتویات HDR10 قابل دسترس در Prime Video آمازون در تلویزیون های سامسونگ مجهز به ویژگی HDR10+ انطباقی نیز وجود دارند. سامسونگ همچنین در حال تلاش برای ارائه محتویات بیشتر HDR10+ از کمپانی یونیورسال پیکچرز و سایر سرویس های پخش ویدیویی از سراسر جهان است.
تلویزیون های QLED جدید سامسونگ به همراه سنسور نور محیط و در نتیجه قابلیت روشنایی محیط عرضه می شوند. البته هنوز مشخص نیست که آیا HDR10+Adaptive تنها منحصر به تلویزیون های سامسونگ است، یا در تلویزیون های متعلق به برندهای دیگر نظیر هایسنس، پاناسونیک، توشیبا، TCL و شیائومی نیز به کار گرفته می شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)