سری آیفون 13 از فناوری WiFi 6E پشتیبانی میکنند

سری آیفون 13 از فناوری WiFi 6E پشتیبانی میکنند
سری آیفون 13 احتمالا به فناوری WiFi 6E مجهز خواهد بود. این فناوری عملکرد مشابهی با WiFi داشته و فضای هوایی وسیع تری را فراهم می آورد.

سری آیفون 13 از فناوری WiFi 6E پشتیبانی میکنند

همین چند ماه پیش بود که اپل سری آیفون 12 را به بازار فرستاد. این محصولات نخستین گوشی های شرکت هستند که قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G را دارند. حال خبر رسیده که سری آیفون 13 نیز با یک ویژگی منحصر به فرد در راه است.

در صورت صحت گزارش اخیر MacRumors، پیش بینی میشود که مدل های آینده سری آیفون 13 از فناوری WiFi 6E پشتیبانی کنند. بدین ترتیب، سری آیفون 13 نخستین محصولات اپل مجهز به فناوری جدید وای فای 6E خواهند بود. احتمالا Skyworks به عنوان شرکت تامین کننده نیمه رسانا با اپل همکاری خواهد داشت.

از طرف دیگر، گفته میشود که برودکام (Broadcomm) همچنین از فناوری WiFi 6E به کار رفته در اپل و سامسونگ استفاده میکند. بد نیست بدانید که گوشی جدید سامسونگ به نام گلکسی S21 اولترا نیز از فناوری WiFi 6E بهره میگیرد که این فناوری مبتنی بر تراشه برودکام است.

فناوری WiFi 6E از لحاظ مشخصات متعددی همچون کارایی بالا، تاخیر پایین و نرخ داده های سریع تر، عملکرد مشابهی نسبت به WiFi 6 دارد. اما به لطف استفاده از باند 6 گیگاهرتزی، فضای هوایی وسیع تری را نسبت به WiFi 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی فعلی، فراهم می آورد.

سازمان FCC به تازگی قوانین جدیدی را وضع کرده که بر اساس آنها، طیف 1200 مگاهرتزی در یک باند 6 گیگاهرتزی جهت کاربرد بدون مجوز در ایالات متحده امکان پذیر میشود. این قوانین، راه را برای عرضه دستگاه های مختلف مجهز به ارتباطات WiFi 6E در آمریکا هموار میسازد.
انتظار میرود که اسمارت فون های سری آیفون 13 در ماه سپتامبر سال جاری عرضه شوند. از آنجا که هنوز زمان زیادی تا موعد مذکور باقی مانده، میتوان منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در خصوص این محصولات بود.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)