آیفون 13 احتمالا از دو ویژگی محبوب آیپد و اپل واچ بهره می برد

آیفون 13 احتمالا از دو ویژگی محبوب آیپد و اپل واچ بهره می برد
شرکت اپل قصد دارد با بهره گیری از امکانات نرم افزاری بکار رفته در آیپد و ساعت های هوشمند خود آیفون 13 را به ویژگی های جذابی مجهز کند.

آیفون 13 احتمالا از دو ویژگی محبوب آیپد و اپل واچ بهره می برد

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، گوشی های امسال غول کوپرتینو با نام آیفون 13 همراه امکاناتی همچون حالت Always On و ProMotion در اختیار علاقه مندان قرار خواهند گرفت.

سال گذشته غول فناوری آمریکایی قصد داشت در گوشی های خود از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده کند، اما به دلیل مصرف بالای باتری آن از انجام اینکار خودداری کرد.
حال امسال به دلیل استفاده از پنل LTPO سامسونگ در آیفون های جدید، این کمپانی دیگر نگران مشکل باتری نخواهد بود. لازم به ذکر است این تکنولوژی فقط در مدل های پرو آیفون 13 استفاده خواهد شد.

این فناوری ابتدا در آیپد پرو سال 2017 بکار گرفته شد و به واسطه آن دستگاه می تواند با توجه به تصویر در حال نمایش میزان نرخ تازه سازی صفحه نمایش را در هر ثانیه تغییر داده تا کاربران بتوانند بدون نگرانی از تمام شدن زود هنگام باتری خود به بازی کردن و تماشای محتوای با نرخ بالاتر از 60 هرتز بپردازند.

در واقع فناوری LTPO به دستگاه این اجازه را می دهد تا هنگام نمایش یک محتوای ثابت مثل عکس که نیاز به نرخ تازه سازی بالا ندارد، نرخ صفحه نمایش را به 1 هرتز برساند تا از مصرف بی رویه باتری جلوگیری شود. 

بنابراین با توجه به حضور این تکنولوژی مدل های پرو آیفون 13 می توانند از قابلیت همیشه روشن اپل واچ سری پنج استفاده کنند. کاهش نرخ تازه سازی به صفحه نمایش این امکان را می دهد تا بتواند در نور کم عملکرد مناسبی داشته و مصرف باتری را به کم ترین میزان برساند. 

البته این ویژگی در حال حاضر روی پرچمداران اندرویدی وجود دارد اما حالا نوبت اپل رسیده است تا از قابلیت های کاربردی نرخ تازه سازی متغیر روی گوشی های خود استفاده کند. 

از آنجایی که آیفون 13 قرار است از پردازنده A15 استفاده کند به نظر می رسد بکارگیری LTPO در مدل های پرو می تواند تجربه کاری طرفداران این برند را متحول کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)