مک بوک پرو M3 بهترین اسپیکر و نمایشگر را در بین تمام لپ‌تاپ‌ها دارد

مک بوک پرو M3 بهترین اسپیکر و نمایشگر را در بین تمام لپ‌تاپ‌ها دارد

مک بوک پرو M3 در آزمون DxOMark، عملکرد درخشانی در بخش نمایشگر و اسپیکر از خود نشان داد.

اپل ماه گذشته در رویداد اختصاصی خود مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی را معرفی کرد. مدل‌های جدید، ویژگی‌های پیشرفته‌ی زیادی دارند، اما نکته‌ی برجسته‌ی آن‌ها بهره‌مندی از پردازنده های M3 است. پردازنده‌های M3 و M3 Pro و M3 Max براساس فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند و عملکرد سریع‌تر CPU و GPU را نسبت‌به نسل قبل تضمین می‌کنند.

وب‌سایت DxOMark مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه‌ی M3 Pro را به‌عنوان بهترین لپ تاپ از لحاظ اسپیکر و عملکرد نمایشگر معرفی می‌کند. این دستگاه همچنین به‌خاطر دوربین فوق‌العاده‌اش برای تماس‌های ویدیویی تحسین شده است.

مک بوک پرو M3 طراحی مشابه همتای M2 خود دارد. با این حال، اپل این لپ تاپ‌ را با ارتقاهای داخلی زیادی همراه کرده است. به ادعای DxOMark مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی در حال حاضر بهترین اسپیکر را در بازار دارد.

DxOMark همچنین بیان می‌کند که عملکرد وب کم در مقایسه با رقبا در سطح بهتری قرار دارد. مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 دارای نمایشگر مینی LED است که نسبت کنتراست بالاتر و سطح روشنایی بهبود یافته نسبت به پنل‌های LCD استاندارد را ارائه می‌کند.

انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۷ به پنل‌های OLED روی بیاورد که کیفیت تصویر مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را با مشکی عمیق‌تر و اشباع‌تر بهبود ببخشد. علاوه‌بر این، نمایشگرهای مینی LED می‌توانند روشنایی زیادی داشته باشند که به‌طور بالقوه یکی از دلایل ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی تصویری توسط لپ تاپ اپل است.

در دسته‌ی موسیقی و ویدئو، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 امتیاز ۱۵۴ را از DxOMark دریافت می‌کند. DxOMark همچنین به این لپ‌تاپ امتیاز ۱۴۲ را در تماس ویدیویی داده است. اگرچه این امتیاز بهترین نیست، اما بخش دوربین با امتیاز بالای ۱۳۵، امتیاز خوبی در هر لپ‌تاپی است. این نشریه ادعا می‌کند که جزئیات تصویر دوربین و کنترل میزان نویز عالی است.

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 با امتیاز کلی ۱۴۸، رتبه‌ی اول جهانی را دریافت می‌کند. DxOMark همچنین به برخی از جنبه‌های منفی این دستگاه مانند مشکل در مدیریت گفت‌وگوی دوطرفه در تماس‌های تصویری، صدای تک کاناله و عدم اشباع و کنتراست در پخش ویدیوی SDR اشاره می‌کند. به غیر از این موارد، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی نتایج بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)