تراشه جدید مدیاتک، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را به گوشی‌های میان‌رده می‌آورد

تراشه جدید مدیاتک، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را به گوشی‌های میان‌رده می‌آورد

جدیدترین پردازنده‌ی موبایلی مدیاتک که Dimensity 8050 نام دارد، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را به گوشی‌های میان‌رده می‌آورد.

مدیاتک، تراشه‌ساز بزرگ تایوانی،‌ پردازنده‌‌ای به نام Dimensity 8050 معرفی کرده که در نگاه اول جدید به نظر می‌رسد اما اساساً تفاوت خاصی با Dimensity 1300 و Dimensity 1200 ندارد. جدیدترین سیستم-روی-چیپ مدیاتک مبتنی‌بر لیتوگرافی TSMC N6 (کلاس ۶ نانومتری) است و از مودم 5G مجتمع بهره می‌گیرد.

تراشه‌ی جدید مدیاتک در واحد CPU چهار هسته‌ی سریع Cortex-A78 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 دارد. یکی از هسته‌های Cortex-A78 که مدیاتک آن را «ابرهسته» می‌نامد به فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. سه هسته‌ی دیگر با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

آن‌طور که GSMArena می‌نویسد، تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۵۰ مدیاتک از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. این تراشه میزبان واحد گرافیکی ۹ هسته‌ای Arm Mali-G77 است.

گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی Dimensity 8050 ویدیوی 4K ضبط می‌کنند و می‌توانند در بهترین حالت از نمایشگری با وضوح ۲٬۵۲۰ در ۱٬۰۸۰ و نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز پیکسل بهره بگیرند. واحد ISP (پردازنده‌ی سیگنال تصویر) توانایی پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد.

تکنو Camon 20 Premier اولین گوشی دنیا است که از پردازنده‌ی Dimensity 8050 استفاده می‌کند. این گوشی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۶٫۶۷ اینچ AMOLED دارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)