مالک بازی GTA 6 درگیر جنگ حقوقی شد

مالک بازی GTA 6 درگیر جنگ حقوقی شد

مالک راک‌استار گیمز با شرکت رمدی بر سر علامت تجاری R که در لوگوی هر دو استفاده شده است مبارزه می‌کند.

Remedy Entertainment، توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های Max Payne و Alan Wake، درگیر یک پرونده‌ی علامت تجاری با Take-Two Interactive شده است. تیک-تو ادعا می‌کند که لوگوی جدید رمدی که حرف R دارد بسیار به لوگوی شرکت راک‌استار گیمز شباهت دارد.

RespawnFirst گزارش داده که شرکت مادر راک‌استار، سازنده‌ی سری بازی‌های GTA، به پرونده‌های علامت تجاری رمدی اعتراض کرده است، به این دلیل که احتمالاً باعث سردرگمی مردم می‌شود.

رمدی لوگوی به‌روز‌شده‌ی R خود را در ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) در یک پست وبلاگی، یک روز پس از ثبت درخواست علامت تجاری خود در اتحادیه اروپا، به‌طور عمومی معرفی کرد.

رمدی همچنین درخواست‌های علامت تجاری را با بریتانیا در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) و ایالات متحده در ۲۴ می (۳ خرداد) ارائه کرد. شرکت تیک-تو سپس مخالفت خود را علیه درخواست رمدی در ۲۶ جولای (۴ مرداد) با اتحادیه اروپا و در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در بریتانیا ارائه کرد.

اگر تیک-تو بخواهد اعتراضات خود را ادامه دهد، مهلتی تا ۶ نوامبر ۲۰۲۵ (۱۵ آبان ۱۴۰۴) برای ارائه‌ی هرگونه مدرک دیگری که ادعاهای خود را تأیید می‌کند، دارد.

تیک-تو سابقه‌ی درگیر‌ شدن با اختلافات مربوط‌ به علامت تجاری را دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ استودیو Hazelight را مجبور کرد تا مدت کوتاهی پس از انتشار بازی خود، حقوق مالکیت نام It Takes Two را کنار بگذارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)