اکسیژن‌سنج اپل واچ جان یک مسافر هواپیما را نجات داد

اکسیژن‌سنج اپل واچ جان یک مسافر هواپیما را نجات داد

سنسور اکسیژن‌سنج خون اپل واچ‌ جان یک مسافر هواپیما را در اروپا نجات داد.

به ادعای منابع آگاه، سنسور اکسیژن‌سنج اپل واچ جان یکی از مسافرین را که در حال پرواز از بیرمنگام انگلستان به ورونا ایتالیا بود، نجات داد. این مسافر که زنی ۷۰ ساله بود، احساس تنگی نفس می‌کرد و باعث شد خدمه‌ی هواپیما بین مسافرین به‌دنبال پزشک بگردند.

در بین مسافرین، دکتر رشید ریاض، رئیس خدمات بهداشت ملی (NHS)، حضور داشت. او گفت: «اپل واچ به من کمک کرد تا بفهمم بیمار اشباع اکسیژن کمی دارد.» یک سیلندر اکسیژن برای مسافر در نظر گرفته شد و یک ساعت بعد پرواز در ایتالیا به زمین نشست. کادر پزشکی به این مسافر کمک کردند تا از هواپیما خارج شود.

به گزارش BBC، دکتر ریاض در مورد سنسور اکسیژن‌سنج خون در ساعت اپل گفت: «من در طول این پرواز از آموخته‌های خودم در مورد نحوه‌ی استفاده از این گجت استفاده کردم. این ابزارها می‌توانند در شرایط بحرانی جان افراد را نجات دهند.»

واردات و فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا به‌دلیل شکایت شرکت مسیمو به رهبری جو کیانی مبنی بر نقض پتنت سنسور اکسیژن‌سنج خون مدتی است که ممنوع شده اما اپل با انجام اصلاحاتی به فروش آن‌ها ادامه می‌دهد. قیمت ساعت هوشمند اصلاح‌شده‌ی اپل تغییری نکرده است.

جو کیانی چندی پیش مدعی شده بود که سنسور اکسیژن‌سنج خون ساعت هوشمند اپل دقیق نیست و کاربران نباید از آن استفاده کنند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)