RTX 3060 اکنون محبوب‌ترین کارت گرافیک استیم است

RTX 3060 اکنون محبوب‌ترین کارت گرافیک استیم است

RTX 3060 انویدیا با پشت سر گذاشتن GTX 1650 توانسته است به صدر رتبه‌بندی محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک پلتفرم استیم صعود کند.

انویدیا محبوبیت قابل‌توجهی در بین گیمرها دارد و بررسی سخت‌افزاری استیم بارها نشان داده است گرافیک‌های سری GeForce در صدر جدول پراستفاده‌ترین‌ها قرار دارند. بر اساس جدیدترین آمار، RTX 3060 انویدیا محبوب‌ترین کارت گرافیک در بین کاربران استیم است.

آن‌طور که Wccftech می‌نویسد، جدیدترین بررسی سخت‌افزاری استیم به ماه مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) ارتباط دارد. انویدیا با ۸۲٫۶۳ درصد، بالاترین سهم را در اختیار گرفت و سهم AMD به تنها ۱۰٫۸۲ درصد رسید. این آمار از ۱۳۵ میلیون کاربر در سراسر دنیا جمع‌آوری شده است. ۲۶ تا ۲۷ میلیون نفر از این کاربران، به‌تازگی فعال بوده‌اند. اکثر کارت‌های گرافیک محبوب استیم (۹۴٫۴۷ درصد از آن‌ها) با DirectX 12 سازگارند.

کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا برای دست‌یابی به رتبه‌ی اول از GTX 1650 عبور کرد. آن‌طور که آمار استیم نشان می‌دهد، GTX 1650 در رتبه‌ی ششم جای گرفته است.

حضور RTX 3060 در رتبه‌ی اول جدول اتفاقی قابل‌توجه است، چون این کارت گرافیک قیمت بسیار بیشتری نسبت‌به GTX 1650 دارد. کارت‌های گرافیک گران‌تری نظیر RTX 3070 و RTX 3080 نیز در فهرست ۱۰تای برتر حضور پیدا کرده‌اند. هیچ‌یک از گرافیک‌های نسل جدید AMD و انویدیا وارد فهرست برترین‌ها نشده‌اند.

مطابق‌ با آمار استیم، اینتل در زمینه‌ی پراستفاده‌ترین پردازنده‌های مرکزی دست بالاتر را نسبت‌ به AMD دارد. تیم آبی ۷۴٫۴۶ درصد از سهم را در اختیار گرفت، درحالی‌که سهم تیم قرمز به ۲۵٫۵۴ درصد رسید. از طرفی محبوبیت پردازنده‌های ۶ هسته‌ای و ۱۰ هسته‌ای و ۱۲ هسته‌ای در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

آمار نشان می‌دهد ۷۳٫۹۵ درصد از کاربران استیم مشغول استفاده از نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ هستند و ۲۲٫۴۱ درصد از آن‌ها از ویندوز ۱۱ نسخه‌ی ۶۴ بیتی استفاده می‌کنند. استیم در بیانیه‌ای رسمی گفته است که به پشتیبانی از ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ پایان می‌دهد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)