تراشه اسنپدراگون 5G 480 با لیتوگرافی 8 نانومتر از راه می رسد

تراشه اسنپدراگون 5G 480 با لیتوگرافی 8 نانومتر از راه می رسد

اسنپدراگون 5G 480 با لیتوگرافی 8 نانومتری

شرکت کوالکام به زودی از تراشه SoC اسنپدراگون 5G 480 با لیتوگرافی 8 نانومتری رونمایی می کند. این تراشه از هسته پردازشی Kyro 460 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی آدرنو 619 بهره می برد.

امروزه شمار محصولات 5G میان رده ای که به بازار می آیند رو به افزایش است. اما ظاهرا کمپانی تصمیم گرفته تا با ارائه یک تراشه جدید، قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G را برای گوشی های پایین رده نیز فراهم بیاورد. تراشه جدید اسنپدراگون 5G 480 به احتمال زیاد ساعاتی دیگر (پانزدهم دی ماه) در معرض نمایش قرار می گیرد.

موکل شارما، افشاگر مشهور حوزه فناوری با انتشار یک توییت، از معرفی احتمالی پردازنده جدید اسنپدراگون 5G 480 در چهارم ژانویه قرار داد. این تراشه بر پایه لیتوگرافی 8 نانومتر ساخته شده و شامل هسته پردازشی Kyro 460 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتر است. طبق توییت شارما، این تراشه از پردازشگر گرافیکی Aderno 619 بهره می برد و عملکرد آن نسبت به اسنپدراگون 460، صد درصد بهبود یافته است.

تراشه اسنپدراگون 5G 480 از نمایشگرهای دارای نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. این بدان معناست که در آینده نزدیک، احتمالا شاهد ورود پنل های ارزان قیمت با نرخ نوسازی بالا به بازار خواهیم بود. در پایان باید بگوییم که تراشه جدید قابلیت پشتیبانی از استاندارد وای فای 6 را نیز دارد.

اگراطلاعات بالا صحت داشته باشند، می توان امید داشت که سازندگان گوشی های همراه، قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G را در محصولات ارزان قیمت خود نیز بگنجانند. شرکت کوالکام در حالی تراشه جدید SD480 را معرفی می کند که تولید تراشه های 5 نانومتری و حتی 3 نانومتری، در بین کارخانه های چیپست سازی رواج پیدا کرده است. خود کمپانی نیز چند هفته پیش از تراشه اسنپدراگون 888 با لیتوگرافی 5 نانومتری رونمایی کرد. غول فناوری چین یعنی هواوی نیز قصد دارد تا تراشه 3 نانومتری خود یعنی کایرین 9010 را در محصولات ممتاز خود به کار گیرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)