اسنپدراگون 8s نسل ۳ سنت نامحبوب کوالکام را احیا می‌کند

اسنپدراگون 8s نسل ۳ سنت نامحبوب کوالکام را احیا می‌کند

کوالکام در حال کار روی پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون 8s نسل ۳ است؛ تراشه‌ای که احتمالاً عملکردی مابین پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نسل ۳ خواهد داشت و در بسیاری از مدل‌های پرچمدار گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی و سایر برندها کارایی ندارد.

بر اساس اطلاعات فاش‌شده در ویبو، پردازنده‌ی اسنپدراگون 8s نسل ۳ با پیکربندی ۳+۴+۱ در قالب یک هسته‌ی اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۰۱ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی میانی Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۶۱ گیگاهرتز و سه هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A520 با فرکانس ۱٫۸۴ گیگاهرتز عرضه می‌شود و مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 735 خواهد بود.

باتوجه‌به مشخصات اسنپدراگون 8s نسل ۳ می‌توان گفت که این پردازنده نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ضعیف‌تر است و احتمالاً از لحاظ کارایی و قدرت، چندان در حد و اندازه‌ی این پردازنده‌ی پرچمدار نخواهد بود.

در میان تمام پردازنده‌های اسنپدراگون سری ۸، نسل اول این محصول ضعیف‌ترین و نسل ۳ بهبودیافته برای گلکسی S24، قوی‌ترین عملکرد را دارند و پردازنده‌ی اسنپدراگون 8s نسل ۳ در جایگاه پایین‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و بالاتر از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ویژه گلکسی S23 قرار می‌گیرد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون 8s نسل ۳ محصولی جدیدی است که طبق نام‌گذاری‌اش باید عملکرد بهتری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ داشته باشد؛ اما ظاهراً این نام‌گذاری بدون فکر کوالکام که بارها در مورد پردازنده‌های قبلی این شرکت تکرار شده است، نتیجه‌ای خلاف انتظارات ما از این پردازنده را ارائه خواهد کرد. کوالکام می‌خواهد سنت نامحبوب قبلی‌اش را بار دیگر تکرار کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)