مشخصات اپل M1X توسط وبسایت ثبت امتیاز پردازنده ها لو رفت

مشخصات اپل M1X توسط وبسایت ثبت امتیاز پردازنده ها لو رفت

اپل M1X

شرکت اپل اخیرا پردازنده M1 خود را معرفی کرده است. این اولین پردازنده مبتنی بر ARM شرکت بوده و به تازگی مشخصات اپل M1X نیز منتشر شده است.

شرکت اپل به تازگی از جدیدترین پردازنده های مبتنی بر ساختار آرم خود در کنار سه دستگاه مک که از این پردازنده ها استفاده میکنند رونمایی کرده است. انتظار میرود که این کمپانی آمریکایی از یک پردازنده سیلیکونی دیگر در سال جاری رونمایی کند. درحالی که هیچ اطلاعات رسمی درباره مشخصات اپل M1X منتشر نشده است، اطلاعات درز کرده جدید در فضای اینترنت نشان دهنده معرفی یک پردازنده قدرتمند تر توسط این شرکت است.

طبق این گزارشات پردازنده ای که با نام M1X معرفی شده است 12 هسته ای بوده که نسبت به پردازنده های M1 با 8 هسته یک ارتقا بزرگ به حساب می آید. به نظر می آید که این پردازنده 5 نانومتری روی سرعت کلاک 3.2 گیگاهرتز تنظیم شده است. نتایج بنچمارکی که در این وبسایت منتشر شده، مشخصات پیش نمونه چیپست M1X را نشان میدهد. که ما نتوانستیم اصالت آنها را تائید کنیم. بنابراین اطلاعات منتشر شده را نمیتوان با صراحت، صحیح اعلام کرد. انتظار میرود که پردازنده های جدید سیلیکونی اپل در مک بوک پرو های 14، 16 اینچ و آی مک های 27 اینچی این شرکت قرار بگیرند.

گزارش های دیگری مبنی بر فعالیت های اپل بر روی ساخت پردازنده های گرافیکی 16 و 32 هسته وجود دارند که در صورت به حقیقت پیوستن آنها، رقیبان زیادی در این زمینه به چالش کشیده خواهند شد.

حال باید دید که این شرکت چه برنامه ای برای شگفت زده کردن مشتریان خود دارد. گفته میشود که امسال، سالی سرنوشت ساز برای اپل است. زیرا تولید پردازنده های این کمپانی بر مبنای ساختار ARM میتواند یک چالش جدید برای سایر رقبای میدان پردازنده ها باشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)