این نسخه از ویندوز ۱۱ فقط ۳ گیگابایت حجم دارد و مخصوص کامپیوترهای قدیمی است

این نسخه از ویندوز ۱۱ فقط ۳ گیگابایت حجم دارد و مخصوص کامپیوترهای قدیمی است

نسخه غیررسمی و بسیار فشرده‌ی ویندوز ۱۱ به‌نام Tiny11 Core با حجم بسیار کمتر از Tiny11 معمولی برای رایانه‌های قدیمی و ضعیف منتشر شد.

Tiny11نسخه‌ی ساده‌تر ویندوز ۱۱ اصلی مایکروسافت محسوب می‌شود که حجم آن از ۶۴ گیگابایت فقط به ۴ گیگابایت رسیده است.

اکنون Tiny11 Core با ابعاد کوچک‌تر از Tiny11 دردسترس قرار گرفته که ظاهراً برای اهداف آموزشی طراحی شده است.

Tiny11 Core برای کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری ARM64 و براساس جدیدترین آپدیت اصلی ویندوز ۱۱ یعنی 23H2 به‌روزرسانی شده است.

به‌یاد داشته باشید این سیستم‌عامل برای انجام تست‌های سریع در نظر گرفته شده نه برای استفاده‌های روزانه و درواقع برای این کار بهتر است از Tiny11 معمولی استفاده کنید.

Tiyn11 Core واقعاً جذاب است زیرا می‌توان این سیستم‌عامل را به‌راحتی در دستگاه‌های کم‌مصرف مورد استفاده قرار داد. حجم فایل دانلودی Tiny11 Core فقط ۳٫۱ گیگابایت است که ازطریق Archive.org دردسترس قرار دارد و می‌توان آن را روی کامپیوترهایی که فقط ۱۷۶ مگابایت رم دارند، اجرا کرد. این نسخه حتی می‌تواند روی VRAM گرافیک انویدیا مدل RTX 3050 اجرا شود.

اگر اطلاعات حساسی دارید نصب نسخه‌ی اصلی Tiny11 روی کامپیوترهای مبتنی‌بر ARM64 یا x86 اولین پیشنهاد ما به شما خواهد بود. توسعه‌دهنده‌ی Tiny11 Core یعنی NTDEV تأکید می‌کند سیستم‌عامل مورد اشاره فقط برای آزمایش توسعه‌دهندگان استفاده شود؛ زیرا بسیاری از قابلیت‌های حیاتی ازجمله بخش به‌روزرسانی از آن حذف شده‌اند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)