USB 4 با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه در راه است.

USB 4 با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه در راه است.
USB 4 با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه در راه است.
شرکت اینتل و USB-IF ، به توافقی دست یافته اند تا رابط USB 4 را با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه عرضه کنند.شرکت اینتل که مالکیت رابط تاندربولت ۳ را دارا می باشد ، توافق کرده است تا از حق مالکیت خود در سال جاری میلادی بگذرد. این توافق باعث شده است تا ترکیب رابط USB و تاندربولت ۳ در آینده ای نزدیک ، تبدیل به رابطی پرسرعت گردد.

پیش از این توافق رابط تاندربولت ، بیشترین کاربرد را در محصولات اپل داشته است.

رابط تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3)

رابط تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3)، قادر خواهد بود تا اطلاعات را با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه منتقل کند. اما از آنجایی که شرکت اینتل این فناوری را بصورت رایگان در اختیار شرکت ها قرار نداده بود و درخواست حق مالکیت برای این رابط گذاشته بود ، استقبال چندانی در این چند ساله از فناوری تاندربولت نشده است.

رابط USB 4 ، یکی از سریع ترین رابط هایی است که در آینده ای نزدیک به دستگاه های دیجیتال اضافه خواهد شد. این رابط علاوه بر سرعت بالا ، قادر خواهد بود تا ۱۰۰ وات انرژی را برای شارژ دستگاه های مختلف فراهم کند.

از مزایای تکنولوژی USB 4 می توان به پشتیبانی پردازنده های ۱۰ نانومتری اینتل (Ice Lake) و همچنین ویندوز ۱۰ و مکینتاش اشاره کرد. همچنین رابط USB 4 قادر به انتقال تصاویر نیز خواهد بود. این رابط پهنای باند کافی برای نمایش دو نمایشگر ۴K و یک نمایشگر ۵K را خواهد داشت.

طبق اخبار بدست آمده ، استاندارد USB 4 در اوایل تابستان ۲۰۱۹ به صورت رسمی تصویب خواهد شد. ناگفته نماند که استاندارد USB 3.2 در سال ۲۰۱۷ ارائه شده است ولی تاکنون راهی بازار نشده است. از این رو ممکن است که استاندارد USB 4 به این زودی ها راه به بازارهای جهانی پیدا نکند.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.