وسترن دیجیتال دومین SSD سازگار با PS5 را تایید کرد

وسترن دیجیتال دومین SSD سازگار با PS5 را تایید کرد
WD_BLACK SN850 دومین SSD آماده‌ برای افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌ سازی پلی استیشن 5 است که بعد از آغاز پشتیبانی این کنسول از حافظه جانبی معرفی می‌شود.

وسترن دیجیتال دومین SSD سازگار با PS5 را تایید کرد

وسترن دیجیتال، تولید کننده انواع HDD و SSD که از نام و نشان برجسته ای در صنعت حافظه ذخیره سازی برخوردار است، در مکاتبه با وب سایت VGC تایید کرده که SSD پریمیوم جدید آن ها با کنسول نسل نهمی سونی سازگاری دارد. این حافظه که با نام WD_BLACK SN850 شناخته می شود، دومین درایو سازگار با کنسول پلی استیشن 5 است که با ظرفیت ها و قیمت های مختلفی که در ادامه مشاهده می کنید، برای PS5 معرفی می شود.

ظرفیت: 500 گیگابایت -  139/99 دلار 

ظرفیت: 1 ترابایت - 249/99 دلار 

ظرفیت: 2 ترابایت - 429/99 دلار

سخنگوی وسترن دیجیتال در گفت و گو با VGC گفت: «براساس الزامات اعلام شده توسط سونی، حالا می توانیم NVMe SSD مجهز به هیت سینک WD_BLACK SN850 با ظرفیت 500 گیگابایت تا 2 ترابایت را برای افزایش فضای ذخیره سازی کنسول پلی استیشن 5 معرفی کنیم. البته این امکان فعلاً برای کاربرانی که به نرم‌افزار PlayStation 5 Beta دسترسی دارند، ممکن خواهد بود. تست‌ های انطباق و سازگاری همچنان در جریان است.»

سیگیت، از دیگر تولیدکنندگان بزرگ حافظه ذخیره سازی، دیروز برای اولین بار یکی از SSDهای خود را برای این منظور معرفی کرد. مدل FireCuda 530 در نسخه 500 گیگابایتی 169/99 دلار و برای مدل 1 و 2 ترابایتی به ترتیب 274/99 و 569/99 دلار قیمت دارد. البته این SSD یک نسخه 4 ترابایتی نیز دارد که با قیمت بالای 1049/99 دلار به فروش می رسد.

سونی دیروز فهرست کامل الزامات و استانداردهای خود برای انطباق SSD با کنسول PS5 را اعلام کرد و به طور ویژه روی این نکته تایید داشت که ممکن است برخی حافظه های SSD با داشتن کلیه ی شرایط تعیین شده، روی این کنسول قابل استفاده نباشند؛ بنابراین این مسئولیت به تولیدکنندگان SSD واگذار شده است تا به صورت جداگانه سازگاری محصولات خود با این کنسول را تایید کنند.

سونی اخیرا و با انتشار آپدیت بزرگی امکان استفاده از این قابلیت را برای کاربران بتا فراهم کرده است تا به صورت آزمایشی به افزایش ظرفیت حافظه ذخیره سازی کنسول خود با استفاده از یک M.2 SSD خارجی بپردازد. کاربران فعلا باید با دقت جزئیات دستورالعمل های اعلام شده را دنبال کنند تا موفق به تکمیل این فرآیند شوند.

امکان افزایش ظرفیت حافظه ذخیره سازی کنسول PS5، یکی از مورد انتظارترین قابلیت های کنسول نسل نهمی سونی بوده است که از روز عرضه ی رسمی آن در نوامبر سال گذشته میلادی مورد درخواست کاربران قرار گرفته است؛ اما استانداردهای مدرن و پهنای باند بالای SSD اختصاصی سونی، باعث شده  مدل‌ های خاصی از محصولات موجود در بازار با این الزامات سازگاری داشته باشند.

البته کاربران همین الان می توانند از طریق درگاه USB کنسول، یک درایو حافظه خارجی را به دستگاه متصل کنند؛ اما بازی های پلتفرم PS5 از این طریق قابل استفاده نخواهند بود و تنها می توان بازی های پلی استیشن 4 را به این شکل اجرا کرد. البته همچنان امکان ذخیره سازی بازی های PS5 را خواهید داشت؛ اما برای اجرای آن باید بازی را روی حافظه داخلی کنسول کپی کنید. 

بنابراین به منظور افزایش ظرفیت SSD این کنسول، باید از درایوهای پرسرعت M.2 SSD منطبق با الزامات و استانداردهای سونی استفاده کنید. این تراشه‌ ها به درگاه مخصوصی که فعلاً فقط برای کاربران برنامه‌ ی بتا فعال است، متصل می‌ شوند.

مایکروسافت برای افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌ سازی کنسول‌ های ایکس باکس سری ایکس  و ایکس باکس سری اس، یک درایو حافظه‌ ی مخصوص به نام Storage Expansion Card تولید سیگیت را معرفی کرده است که برای ظرفیت یک ترابایتی آن باید ۲۱۹ دلار هزینه کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)