گلکسی S25 در زمینه CPU از آیفون قوی‌تر خواهد بود؟

گلکسی S25 در زمینه CPU از آیفون قوی‌تر خواهد بود؟

گوشی‌ آیفون همیشه از نظر عملکرد تک هسته‌ای CPU دست بالاتر را نسبت‌به رقبا داشته و بهتر از مدل‌های پرچمدار گوشی سامسونگ، گوشی اوپو، گوشی ویوو و گوشی شیائومی ظاهر شده است.

امسال، آیفون ۱۵ پرو در بخش تک هسته‌ای حدود ۲۸ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ظاهر شد؛ با این‌حال ممکن است در سال آینده با پردازنده‌های جدید ARM، گلکسی S25 بتواند عملکرد CPU بهتری نسبت‌به آیفون ۱۶ پرو داشته باشد.

تمامی پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های اندرویدی از هسته‌های Cortex استفاده می‌کنند. پردازنده‌های پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند امسال به Cortex-X4 مجهزند که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کندتر از هسته‌ی سفارشی مبتنی بر ARM مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو است.

بر اساس گزارش Moor Insights and Strategy، شرکت ARM برنامه‌ای برای ساخت بهترین هسته‌ی CPU گوشی در سال ۲۰۲۵ دارد. انتظار می‌رود ARM از هسته‌ی Cortex-X5 رونمایی کند و از آن در پردازنده‌های جدید سامسونگ و مدیاتک استفاده شود.

ARM با Cortex-X5 می‌تواند اپل را از نظر عملکرد CPU شکست دهد. بر اساس این گزارش، برنامه‌ی ARM از بین بردن شکاف عملکرد بین هسته‌های استاندارد و سفارشی است. بدین ترتیب در بدترین حالت، پردازنده‌ی گلکسی S25 عملکرد پایاپای با آیفون خواهد داشت.

Cortex-X5 احتمالا در داخل پردازنده‌ی سه نانومتری Exynos 2500 استفاده خواهد شد که وارد برخی از مدل‌های اس ۲۵ می‌شود. بقیه‌ی سری گلکسی S25 احتمالاً از پردازنده‌ی سه نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده خواهند کرد که انتظار می‌رود از هسته‌ی سفارشی کوالکام Oryon استفاده کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)