ویندوز 7 دیگر درایورها را از بخش ویندوز آپدیت دریافت نخواهد کرد

ویندوز 7 دیگر درایورها را از بخش ویندوز آپدیت دریافت نخواهد کرد
طبق گزارش‌ها، کاربران ویندوز 7 مایکروسافت از این پس نمی‌توانند به‌صورت خودکار درایورهای مختلف را از بخش ویندوز آپدیت دریافت و نصب کنند.

ویندوز 7 دیگر درایورها را از بخش ویندوز آپدیت دریافت نخواهد کرد

18 ماه پیش در ژانویه 2020 خبری منتشر شد که ویندوز 7 دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی کامل نخواهد شد و ردموندی‌ها در نظر دارند کاربران این سیستم‌عامل را متقاعد به استفاده از ویندوز 10 کنند. در همین راستا، مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را متوقف کرده است و گویا امکان دانلود و نصب درایور از بخش ویندوز آپدیت در ویندوز 7 غیرفعال خواهد شد.

به گزارش Windowsscentral، در کنار ویندوز SP1 7، ویندوز سرور R2 2008 نیز دیگر امکان دریافت درایور از بخش ویندوز آپدیت نخواهند داشت. علت تصمیمات گرفته‌شده، اعتبار تابع درهم‌سازی رمزنگاری SHA-1 است که در تاریخ 9 می 2021، در ویندوزهای ذکرشده به پایان رسید و مایکروسافت آن را تمدید نکرد.

نبود امکان استفاده از سیستم رمزنگاری SHA-1 شرکت‌های مختلف را مجبور می‌کند که برای ویندوز SP1 7، ویندوز سرور 2008 و ویندوز سرور R2 2008 درایورهای جدید خود را مبتنی بر رمزنگاری SHA-2 پیاده‌سازی کنند. به گفته‌ی مسئولان مایکروسافت، چنین اقدامی می‌تواند به تضعیف عملکرد بخش‌های مرتبط با درایور (سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری) و طولانی‌تر شدن مدت‌زمان مورد نیاز برای بوت شدن سیستم‌عامل منجر شود.

مایکروسافت برای کاهش آسیب رسیدن به کاربران به خاطر نصب درایورها با مشکلات ذکرشده، انتشار درایورهای مبتنی بر رمزنگاری SHA-2 را نیز در 17 ژوئن 2021 (27 خرداد 1400) متوقف کرد تا پرونده‌ی امکان دریافت درایورهای جدید از بخش ویندوز آپدیت برای همیشه بسته شود.

چنین اقداماتی در شرایطی رخ می‌دهد که هنوز میلیون‌ها کاربر به استفاده از ویندوز 7 مشغول هستند. این کاربران دلایل مختلفی از جمله قدیمی بودن دستگاهشان یا استقبال نکردن از ویندوز 10 و موارد دیگر را برای کوچ نکردن به آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت دارند؛ اما مایکروسافت توصیه می‌کند که کاربران ویندوزهای قدیمی مانند ویندوز 7 به دلایل مختلف از جمله افزایش امنیتی دستگاه و دریافت آخرین پچ‌‌های امنیتی، باید به ویندوز 10 کوچ کنند؛ اقدامی که با وجود تلاش بسیار ردموندی‌ها به کندی صورت می‌گیرد. باید در نظر داشت که مایکروسافت برای معرفی ویندوز 11 آماده می‌شود و طبیعتا متقاعد کردن کاربران نسخه‌های مختلف ویندوز برای استفاده از جدیدترین نسخه‌ی آن می‌تواند چالش جدیدی برای ردموندی‌ها باشد.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)