با این قاب، SSD را به خودرو فرمول یک تبدیل کنید!

با این قاب، SSD را به خودرو فرمول یک تبدیل کنید!

قاب ThunderRate با الهام از خودروی مسابقه‌ای فرمول یک، محافظ جذابی برای تبدیل درایو SSD اینترنال به درایو اکسترنال است.

اگر به‌دنبال قاب محافظ خاصی هستید که برای نگهداری از بهترین SSD بازار مناسب باشد، رسانه‌ی FanlessTech به‌تازگی قاب خلاقانه‌ای برای درایو M.2 مشاهده کرده است که می‌تواند M.2 2280 SSD را به خودرو فرمول‌یک کوچک تبدیل کند تا در زمانی که با تلفن صحبت می‌کنید به‌جای نقاشی‌کشیدن روی هر کاغذی که دم‌دستتان است، آن را روی میز کار خود به حرکت درآورید!

تولید‌کننده‌ی محلی چینی با نام Jeyi، قابی با بدنه‌ای تولیدشده توسط CNC و طرحی که از خودروی مسابقه‌ای F1 الهام گرفته، روانه بازار کرده و رنگ این قاب مانند اکثر ابرخودروهای فرمول یک قرمز است.

قاب ThunderRate چهار چرخ شفاف دارد که قابلیت چرخش دارند؛ بنابراین، انتظار این را نداشته باشید که روی سطوح شیب‌دار ثابت بماند.

قاب ThunderRate شرکت Jeyi می‌تواند SSD اینترنال را تبدیل به درایو اکسترنال کند. جنس بدنه از آلومینوم و ابعاد بدنه نیز به‌اندازه‌ای کافی است تا فرایند خنک‌سازی به‌خوبی انجام شود. درایو SSD با کمک یک پیچ و صفحه‌ی عقب قاب، درون قاب ثابت می‌شود. برخلاف سایر قاب‌های M.2، قاب ThunderRate نیازی به نیروی برق کمکی ندارد.

محافظ ThunderRate از کنترلر RTL9210B-CG شرکت Realtek استفاده می‌کند که با استانداردهای NVMe و SATA سازگاری دارد. کنترلر RTL9210B-CG یک پل USB 3.1 نسل دوم به PCIe 3.0 با سرعت دوبرابری است که ازطریق درگاه استاندارد Type-C به سیستم میزبان وصل می‌شود.

رابط PCIe این قاب درمقایسه‌با قاب‌های دیگر کمی محدودیت عملکرد دارد؛ بنابراین، بهتر است که قاب ThunderRate برای PCIe 3.0 و درایوهای SSD قدیمی‌تر به‌کار گرفته شود، زیرا با درایوهای سریع‌تر مانند PCIe 4.0 سازگاری ندارد.

کنترلر RTL9210B-CG موجود در این قاب، در حالت USB به PCIe، سرعت دو برابر PCIe 3.0 با پهنای باندی تا حداکثر ۱۶ گیگابیت‌برثانیه ارائه می‌کند؛ درحالی‌که کنترلر RTL9210B-CG در حالت USB به SATA از SATA III پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، کنترلر قاب ThunderRate با رابط‌های قدیمی، از جمله PCIe 2.0 و PCIe 1.0 و SATA II یا SATA I سازگار است.

قاب ThunderRate شرکت Jeyi ارزان نیست و در خرده‌فروشی‌های چینی با قیمتی معادل ۵۵ دلار به‌فروش می‌رسد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)