شیائومی احتمالا اولین مشتری حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود

شیائومی احتمالا اولین مشتری حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود
گفته میشود یک مدل گوشی هوشمند شیائومی به حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ مجهز خواهد شد؛ البته هنوز مشخص نیست کدام محصول شرکت چینی خواهد بود.

شیائومی احتمالا اولین مشتری حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود

اگر به یاد داشته باشید، سامسونگ حسگری از سری ISOCELL معرفی کرد که رزولوشن آن از 100 مگاپیکسل میگذرد و شیائومی اولین شرکتی بود که این حسگر را روی گوشی هوشمند استفاده کرد. بر اساس گزارش ها، سامسونگ روی حسگری با رزولوشن 200 مگاپیکسل کار میکند و شیائومی باز هم اولین مشتری برای به کار گرفتن آن خواهد بود.

GSMArena گزارش میدهد که حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ از مشخصات سخت افزاری بسیار جالبی بهره میبرد؛ برای مثال افشاگری با نام Ice Universe مدعی شده است که سایز پیکسل حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ به 0/64 میکرومتر میرسد که کوچکترین مقدار در میان حسگر های عرضه شده برای گوشی هوشمند و گجت های قابل حمل است. در گزارش های قبلی گفته شد که اندازه حسگر جدید سامسونگ 1/1.37 اینچ و در مقایسه با مدل GN2 (۱/۱.۱۲ اینچ)، کوچکتر است. ابعاد حسگر 200 مگاپیکسل سامسونگ تقریبا برابر حسگر 108 مگاپیکسلی HM3 (سایز حسگر 1/1.33 اینچ، سایز پیکسل 0/8 میکرومتر است. طبق این گزارش، انتظار میرفت ZTE اکسون 30 اولین گوشی هوشمندی باشد که حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ را به همراه خواهد داشت؛ اما با انتشار گزارش های جدید، احتمال صحت این خبر کاهش یافت. البته همچنان میتوان به اطلاعات گزارش های قبلی استناد کرد.

حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ میتواند با ادغام چهار پیکسل در یک پیکسل، رزولوشن تصویر ثبت شده را به 50 مگاپیکسل کاهش بدهد و در نتیجه حجم تصویر ثبت شده کاهش یابد و فضای کمتری در حافظه اشغال کند. سایز پیکسل موثر حسگر 1/28 میکرومتر عنوان شده است و حتی امکان ادغام نرم افزاری 16 پیکسل در 1 پیکسل وجود دارد تا رزولوشن نهایی تصویر به 12/5 مگاپیکسل کاهش یابد. البته باید صبر کرد و دید آیا اطلاعات منتشر شده، توسط مقامات رسمی سامسونگ تایید خواهد شد یا خیر. مدل های فعلی حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ دارای قابلیت بزرگ نمایی دیجیتال 2 و 3 برابر به صورت نیتیو و بدون افت کیفیت هستند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که مدل 200 مگاپیکسلی بتواند از بزرگ نمایی دیجیتال با نرخ بالاتری برخوردار باشد.

نکته دیگری که اهمیت فراوانی دارد فرمت هایی است که حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ میتواند فیلم برداری کند. در حال حاضر برای ضبط ویدئو در فرمت 16K به حسگری با رزولوشن 133 مگاپیکسل نیاز است؛ اما پردازنده های فعلی قادر به پردازش چنین فرمتی نیستند. در واقع توانمند ترین تراشه های بازار حتی از پس پردازش 8K با نرخ 60 فریم بر ثانیه بر نمی آیند و میتوان گفت هنوز سال ها تا عرضه پردازنده ای با توانایی پردازش فرمت 16K فاصله داریم.

سوال دیگری که وجود دارد، ابعاد فیزیکی حسگر 200 مگاپیکسلی سامسونگ است. اصولا چنین حسگری باید از پیکسل های بسیار کوچکی استفاده کند؛ در غیر این صورت با حسگری بسیار بزرگ مواجه خواهیم شد که برآمدگی قابل توجهی نسبت به پنل پشتی دارد. چنین اتفاقی با حسگر GN2 در شیائومی می 11 اولترا رخ داده است. در هر صورت برای نتیجه گرفتن بسیار زود است و باید صبر کرد و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد. در حال حاضر حتی مشخص نیست کدام یک از گوشی های هوشمند شیائومی از حسگر 200 مگاپیکسل سامسونگ استفاده خواهد کرد؛ اما دور از انتظار نیست که یکی از پرچم داران این شرکت چینی باشد.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)