سونی تولید پلی استیشن 5 را به دلیل مشکلات تأمین قطعات و لجستیک کاهش داد

سونی تولید پلی استیشن 5 را به دلیل مشکلات تأمین قطعات و لجستیک کاهش داد

سونی تولید پلی استیشن 5 را به دلیل مشکلات تأمین قطعات و لجستیک کاهش داد

شرکت سونی، به دلیل مشکلات مربوط به زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان قطعات مورد نیاز برای پلی استیشن 5، میزان تولید این کنسول را کاهش داد.

همه‌گیری کرونا، زنجیره‌های تأمین را در میان بسیاری از صنایع جهان مختل کرده است، اما برخی از شرکت‌ها تأثیر این شرایط را بیشتر احساس می‌کنند. به نظر می‌رسد در دسترس نبودن پلی استیشن 5 قرار است باز هم محدودتر شود. پس از اینکه سونی این کنسول را معرفی کرد، کاربران به سختی قادر بودند آن را خریداری کنند. اکنون بلومبرگ گزارش داده است که شرکت سونی به دلیل محدودیت‌های قطعات و تدارکات، میزان تولید این کنسول را برای سال مالی جاری کاهش داده است.

به گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، این نشریه به نقل از افراد نزدیک به سونی مدعی شده است که این شرکت ژاپنی قبلا پیش‌بینی کرده بود 16 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 تا اواخر سال جاری تولید کند، اما حالا این هدف حدود 15 میلیون دستگاه کاهش یافته است. این یعنی احتمالا هدف نهایی سونی به 14/8 میلیون پلی استیشن 5 خواهد رسید.

مشکل سونی به عرضه‌ی نابرابر واکسن در کشورهای در حال توسعه‌ای که در آنجا پایگاه‌های تولیدی راه‌اندازی کرده است، برمی‌گردد. این وضعیت باعث عرضه‌ی غیرقابل پیش‌بینی تراشه‌ها و سایر قطعات این کنسول خواهد شد. این موضوع روی سازندگان بازی هم تأثیر خواهد داشت زیرا طرفداران پلی استیشن 5 به دلیل عرضه‌ی محدود این کنسول، احتمالا به تولید بازی‌های مخصوص رایانه‌ها روی خواهد آورد.

شرکای تجاری سونی پیش‌بینی کرده‌اند که تا 2022، همچنان دسترسی به پلی استیشن 5 برای علاقمندان با محدودیت همراه خواهد بود. علاوه بر این، رسیدن به هدف فروش 22/6 میلیون دستگاه در سال مالی آینده، یک چالش مهم برای این شرکت محسوب می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)