ایکس باکس سری S پرفروش‌ترین کنسول بلک فرایدی شد

ایکس باکس سری S پرفروش‌ترین کنسول بلک فرایدی شد
طبق آمار گزارش شده درباره خریدهای مردم در روز بلک فرایدی، ایکس باکس سری S با پیشی گرفتن از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X به محبوب‌ترین کنسول بازی فروخته شده در این روز تبدیل شد.

ایکس باکس سری S پرفروش‌ترین کنسول بلک فرایدی شد

با اینکه به نظر می‌رسد عموم مردم پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X را به ایکس باکس سری S ترجیح می‌دهند، اما با توجه به گزارشاتی که از شاخص اقتصاد دیجیتال ادوبی در روز بلک فرایدی  به دست آمده، آمار فروش ایکس باکس سری S از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X بیشتر بوده و این مدل، کنسول غالب به فروش رسیده در جمعه سیاه محسوب می‌شود.

به گزارش windowscentral، ادوبی هنوز آمار دقیقی از این فروش ارائه نکرده است، اما ادعا می‌کند که از بین تریلیون‌ها بازدید خریداران از سایت‌های فروش، ایکس باکس سری S، بیشترین تعداد فروش را به خود اختصاص داده است.

امروزه به دلیل بحران کمبود تراشه در جهان، تأمین سیلیکون مورد نیاز برای تولیدات سخت‌افزار پیشرفته پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X با مشکل مواجه شده؛ اما قطعات مورد نیاز برای ساخت ایکس باکس سری S راحت‌تر یافت می‌شوند.

شاید همین امر دلیل تولید محدود پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X و در دسترس بودن بیشتر ایکس باکس سری S باشد. ایکس باکس سری X نسبت به سری S کنسول قدرتمندتری است، اما باتوجه به قیمت پایین‌تر سری S، سرعت کافی 60 فریم بر ثانیه آن و پشتیبانی قابل قبول این مدل از کیفیت 1080p، این مدل به گزینه محبوب‌تری در میان گیمرها تبدیل شده است.

امروزه اکثر تولیدکنندگان بازی‌های ایکس باکس سری X، نسخه سازگاری از آن بازی را برای سری S نیز به بازار عرضه می‌کنند و محبوبیت این کنسول به حدی زیاد شده که حتی در ژاپن نیز سری S را دلیل محبوبیت چشمگیر ایکس باکس می‌دانند.

مایکروسافت در زمان معرفی سری جدید ایکس باکس، کمبود جهانی تراشه را پیش‌بینی نکرده بود؛ با این حال به نظر می‌رسد که عرضه دو کنسول در دو سطح مختلف به نفع این شرکت تمام شده و مایکروسافت در فروش کنسول بازی توانسته از سونی پیشی بگیرد.
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)