اپل از کنترلر مجازی برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

اپل از کنترلر مجازی برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

اپل از کنترلر مجازی برای توسعه‌دهندگان بازی رونمایی کرد

اپل از نوعی کنترل مجازی برای بازی‌های آیفون و آیپد رونمایی کرده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد با نوشتن تنها چند خط کد، آن‌ها را روی بازی‌هایشان اعمال کنند.

اپل هفته‌ی گذشته سی و دومین رویداد توسعه‌دهندگان را آغاز کرد و در جریان رویداد اصلی، پیش‌نمایشی از قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود را به نمایش گذاشت؛ اما رویداد WWDC شامل بخش‌های دیگری با مباحث اختصاصی در رابطه با توسعه‌دهندگان است و در آن، اپل قابلیت‌های جدیدی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

در جریان برنامه Platforms of Union، اپل از API جدیدی برای iOS 15 و iPadOS 15 رونمایی کرده است که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد فقط با چند خط کدنویسی، کنترلر مجازی روی صفحه را در بازی‌های آیفون و آیپد پیاده‌سازی کنند.

در حال حاضر بسیاری از بازی‌های آیفون و آیپد کنترل‌های روی صفحه را ارائه می‌دهند؛ اما ویژگی متمایزکننده کنترلر مجازی اپل این است که در دسترس تمامی توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد، استفاده از آن در بازی‌ها بسیار آسان است و می‌تواند بر اساس هر بازی سفارشی شود. به گفته‌ی اپل، کنترلر روی صفحه را می‌توان در طرح‌های مختلف با حداکثر چهار دکمه و یک محل قرارگیری انگشت شست، d-pad یا صفحه لمسی در سمت چپ و راست پیکربندی کرد.

نات براون، مهندس اپل که روی فناوری‌های گیمینگ کار می‌کند، در این باره می‌گوید: «کنترل‌های مذکور روی نمایشگر برای آیفون و آیپد شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و با دقت برای مکان قرارگیری در اندازه‌های دست و پاسخگویی و احساس عالی تنظیم شده‌اند.» اپل همچنین از دستاورد جدید متال (Metal) برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرده است تا به کمک آن بتوانند سایه‌زنی بسیار باکیفیتی در بازی‌های موبایل اعمال کنند. متال یک API سایه‌زن گرافیکی و محاسباتی سه بعدی است که به عملیات محاسباتی بسیار بهینه‌ای نیاز دارد و اپل آن را برای نخستین بار در iOS 8 ارائه داد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)