رمزنگاری سرتاسری تا سال 2022 به اینستاگرام و فیسبوک مسنجر افزوده نخواهد شد

رمزنگاری سرتاسری تا سال 2022 به اینستاگرام و فیسبوک مسنجر افزوده نخواهد شد
فیسبوک می‌گوید قابلیت رمزنگاری سرتاسری در سریع ‌ترین حالت، تا سال ۲۰۲۲ وارد سرویس‌ های این شرکت نخواهد شد. واتساپ از چند سال پیش به این قابلیت امنیتی مجهز شده است.

رمزنگاری سرتاسری تا سال 2022 به اینستاگرام و فیسبوک مسنجر افزوده نخواهد شد

فیسبوک از سال 2019 در تلاش است سیستم رمزگذاری سرتاسری را به سرویس هایش اضافه کند؛ اما در اطلاعیه ای جدید، گفته است که این قابلیت به زودی از راه نمی رسد. براساس آنچه MSPoweruser می نویسد، فیسبوک اخیرا جزئیاتی درباره برنامه هایی که برای امنیت و حریم خصوصی سرویس هایش دارد اعلام کرده است. بنا به اعلام رسمی، قابلیت رمزنگاری سرتاسری در سریع ترین حالت ممکن، تا سال 2022 به پلتفرم فیسبوک اضافه نخواهد شد.

 فیسبوک انتظار دارد در سال جاری میلادی به پیشرفت هایی برای رمزنگاری سرتاسری پیش فرض در سرویس های فیسبوک مسنجر و اینستاگرام دایرکت دست پیدا کند؛ اما اضافه کردن رمزنگاری سرتاسری «پروژه ای بلند مدت است و در سریع ترین حالت ممکن تا زمان نامشخصی در سال 2022» سرویس های فیسبوک به طور کامل به رمزنگاری سرتاسری مجهز نخواهند بود.

فیسبوک می گوید قابلیت هایی که پیش تر با تمرکز بر امنیت معرفی کرده است، هم زمان با رمزنگاری سرتاسری فعالیت خواهند کرد. فیسبوک ادامه می دهد: « ما برنامه داریم به اضافه کردن قابلیت های امنیتی قدرتمند به سرویس هایمان ادامه بدهیم.»
این خبر به نوعی نگران کننده است، زیرا فیسبوک می خواهد زیرساخت واتساپ، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام دایرکت را ادغام کند تا کاربران این سرویس ها بتوانند به یکدیگر پیام بدهند. پیام رسان واتساپ اکنون دارای قابلیت رمزنگاری سرتاسری است. امیدواریم فیسبوک به جای پایین آوردن سطح امنیت واتساپ، نهایی شدن پروژه را به تاخیر بیندازد تا اینستاگرام دایرکت و فیسبوک مسنجر نیز به طور کامل رمزنگاری شوند.

فیسبوک می گوید باید «تعادلی بین ایمنی، حریم خصوصی و امنیت» ایجاد کند: «نیازی واضح به متعادل سازی حریم خصوصی و امنیت پیام های مردم در عین فراهم سازی محیطی ایمن وجود دارد. به علاوه در شرایطی که احتمال آسیب در دنیای واقعی وجود داشته باشد، داده ها باید در دسترس نهادهای قانونی قرار بگیرند.

فیسبوک درباره ابزارهایی که توانایی حفاظت از حریم خصوصی مردم را دارن و جلوی آسیب رساندن را می گیرند بحث کرده است. این شرکت در همین راستا به جای دسترسی به محتوای تمام پیام ها، به سیگنال های رفتاری، داده های ترافیک و گزارش های کاربران» متکی می شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)